Σε λίγες ημέρες 60 Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου θα ψηφίσουν για την ανάδειξη του “Car opf the Year 2022”, με 16 EV να διεκδικούν τον τίτλο. 

Τον Φεβρουάριο θα γίνει η τελική ψηφοφορία από τους φιναλίστ. Κάθε χρόνο αυξάνεται η εκπροσώπηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που φιλοδοξούν να κερδίσουν αυτό το βραβείο από τον εξειδικευμένο Τύπο που άρχισε να δίνεται το 1964.

Το πιο εξωτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της λίστας είναι το Aiways U5 , ένα σχετικά άγνωστο μοντέλο ακόμα, αλλά ένα που πληροί την απαίτηση να κυκλοφορήσει σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες πριν από το τέλος του έτους.

Από τον όμιλο Volkswagen υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι: Audi Q4 E-tron / Q4 E-tron Sportback και E-tron GT / RS E-tron GT, CUPRA Born, Skoda Enyaq iV και Volkswagen ID.4. Η Ford θα υπερασπιστεί το κύρος της με το Mustang Mach-E.

Η BMW μάχεται για το βραβείο με τα δύο 100% ηλεκτρικά λανσαρίσματα της χρονιάς, i4 και iX, και τα δύο χωρίς αντίστοιχη θερμική έκδοση. Στον όμιλο Renault συναντάμε το Dacia Spring και το Renault Mégane E-Tech.

Οι Κορεάτες εκπροσωπούνται τόσο από το Hyundai IONIQ 5 όσο και από το Kia EV6. Η Mercedes-Benz επιλέγει μεγάλο ρόλο με το σαλούν EQS, επίσης νέας σύλληψης. Επιπλέον, υπάρχει ένα ακόμη κινεζικό μοντέλο που παρουσιάζει ενδιαφέρον, το MG Marvel R.

Φυσικά , το Tesla Model Y, το ηλεκτρικό crossover αμερικανικής σύλληψης καλείται να δώσει πολύ πόλεμο σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά τμήματα της αγοράς, το D ηλεκτρικό SUV.

Παρεμπιπτόντως, ακολουθώντας τα σημάδια των καιρών, περισσότεροι από τους μισούς (20) από τους υποψηφίους (39) έχουν SUV ή crossover αμάξωμα , συμπεριλαμβανομένων αρκετών αμιγώς ηλεκτρικών. Συνολικά, 64 μοντέλα πληρούσαν τα κριτήρια για την πρώτη φάση επιλογής του COTY 2022.

Αν και είναι αλήθεια ότι, σε σχέση με το βάρος των πωλήσεών του, τα ηλεκτρικά υπερεκπροσωπούνται, είναι επίσης σημάδι των καιρών. Οι κατασκευαστές βάζουν περισσότερο κρέας στην ηλεκτρική σχάρα από εκείνη που κινείται με ορυκτά καύσιμα, τα τελευταία έχουν ήδη ημερομηνία λήξης, ενώ τα οχήματα με μπαταρίες έχουν εγγυημένο μέλλον πέραν του έτους 2050.

Share: