Η βρετανική μάρκα MINI, μέλος του BMW Group, θα στραφεί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030 και μετά (το 2025 η εταιρεία θα λανσάρει το τελευταίο μοντέλο της με κινητήρα εσωτερικής καύσης), ενώ τα οχήματα μηδενικών εκπομπών αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της μέχρι το 2027.
Η αιχμή του δόρατος αυτής της στρατηγικής θα είναι το MINI Hatch τέταρτης γενιάς, το οποίο μόλις εντοπίστηκε για πρώτη φορά χωρίς καμουφλάζ στην Κίνα. Αυτή η “κρυφή ματιά” μας δίνει μια πιο προσεκτική ματιά στις γραμμές του νέου μοντέλου, του οποίου η τρίθυρη έκδοση θα συνδυάζει τη νοσταλγία με τη νεωτερικότητα για να δώσει μια πιο avant-garde πινελιά στην επιτυχημένη συνταγή του.
Το μπροστινό μέρος του MINI Hatch Mk4 αποτελεί εξέλιξη του προκατόχου του, αν και τα φωτιστικά σώματα έχουν τώρα πιο επίπεδη, λιγότερο βολβοειδή σχεδίαση. Παρόλο που η τεράστια οκταγωνική μάσκα παραμένει, είναι τώρα σχεδόν εντελώς τυφλή και βαμμένη στο ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο αμάξωμα (μια λύση που είχε ήδη παρατηρηθεί στην τελευταία αναμόρφωση του MINI Hatch Mk3). Σε κάθε περίπτωση, εξακολουθεί να είναι αναγνωρίσιμο ως MINI με την πρώτη ματιά.
Παρόλο που διατηρούνται στοιχεία όπως οι μαύρες κολόνες και η αιωρούμενη οροφή, η MINI δεν ήθελε να σφάλει στην πλευρά της συνέχειας και της “βαρετότητας”. Επομένως, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει υποστεί μια μικρή ανανέωση, χάνοντας τα χαρακτηριστικά ορθογώνια φώτα και αντικαθιστώντας τα με νέα τριγωνικά φώτα που συνδέονται με μια μαύρη λωρίδα. Αυτή η διαμόρφωση δίνει στο χαριτωμένο μικρό αυτοκίνητο πόλης μια πιο επιθετική εμφάνιση.
Οι προεξοχές, εν τω μεταξύ, έχουν μειωθεί σημαντικά, κάνοντας το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο συμπαγές. Οι φήμες λένε ότι η τρίθυρη έκδοση θα είναι πιο κοντά στο μήκος του MINI Hatch Mk1 του 2000 (μήκος 3,63 μέτρα) από ό,τι το MINI Hatch Mk3 του 2013 (μήκος 3,85 μέτρα), γεγονός που θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την επιστροφή της MINI στην κατηγορία Α (αστικά).
Η καμπίνα, εν τω μεταξύ, θα έχει έναν απλούστερο, πιο μινιμαλιστικό σχεδιασμό, με μια οθόνη head-up πίσω από το τιμόνι και μια μεγάλη στρογγυλή οθόνη να δεσπόζει στο εσωτερικό. Επιπλέον, η νέα εταιρεία θα κάνει το ντεμπούτο της με ένα νέο πρόγραμμα εξατομίκευσης στο πλαίσιο της μάρκας (το ταμπλό “θα έχει επιφάνειες που θα λειτουργούν ως καμβάδες που ο πελάτης θα μπορεί να προσαρμόσει στις ανάγκες του”).
Το νέο MINI Hatch θα είναι διαθέσιμο τόσο σε θερμική όσο και σε 100% ηλεκτρική έκδοση. Ενώ τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να παράγονται στην Οξφόρδη του Ηνωμένου Βασιλείου, τα ηλεκτρικά μοντέλα θα εισάγονται από την Κίνα, όπου θα συναρμολογούνται σε συνεργασία με τη Great Wall. Η εικονιζόμενη μονάδα είναι στην πραγματικότητα η ηλεκτρική έκδοση Cooper SE.
Αν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δεν είναι ακόμη γνωστά, η νέα γενιά αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ την αυτονομία του σημερινού MINI Cooper SE Mk3, του οποίου τα 234 km WLTP υπολείπονται κατά πολύ των 320 km WLTP του νέου ηλεκτρικού FIAT 500. Αρχικά, το ηλεκτρικό MINI Hatch θα είναι διαθέσιμο σε πεντάθυρες, μετατρέψιμες και ακόμη και σπορ εκδόσεις JCW (John Cooper Works).