Η αυξανόμενη πίεση στις τιμές των καυσίμων και οι εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών οδηγούν τη ροή των επενδύσεων σε τομείς όπως τα ηλεκτρικά φορτηγά.

Η τελευταία πρωτοβουλία επιδιώκει να προλάβει την πρόκληση της ύπαρξης δικτύου φόρτισης για τέτοια οχήματα και εργάζεται από τρεις από τους κορυφαίους ομίλους του κλάδου, την Daimler Truck, τον όμιλο Traton που ανήκει στον όμιλο Volkswagen (MAN, Scania, VW Truck & Bus, Navistar, RIO) και τον όμιλο Volvo.

Η κοινοπραξία σχεδιάζει να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει τουλάχιστον 1.700 σημεία υπερταχείας φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία θα βρίσκονται σε στρατηγικά σημεία και κόμβους, όπως κοντά σε αυτοκινητόδρομους και κέντρα logistics σε όλη την Ευρώπη.

Συνολικά, οι τρεις εταίροι της πρωτοβουλίας σχεδιάζουν να επενδύσουν συνολικά 500 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία ενός δικτύου που θα αναπτυχθεί με την πάροδο του χρόνου και με την κυκλοφορία των οχημάτων στην αγορά.

Η κοινοπραξία θέλει να δημιουργήσει και να λειτουργήσει σταθμούς φόρτισης για βαρέα φορτηγά και λεωφορεία μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων. Θα λειτουργεί ανεξάρτητα από τις μητρικές της εταιρείες και θα εδρεύει στην ολλανδική πρωτεύουσα, το Άμστερνταμ.

Σύμφωνα με δήλωση της Daimler Truck, οι σταθμοί υπερταχείας φόρτισης που θα χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να πληρούν απαιτήσεις όπως η παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών και η προσβασιμότητα που να ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά αυτών των τύπων οχημάτων. Αυτή η πελατοκεντρική προσφορά θα απευθύνεται σε όλους τους φορείς εκμετάλλευσης στόλων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων με ηλεκτρικές μπαταρίες, οι οποίοι θα έχουν στη διάθεσή τους σταθμούς εξοπλισμένους με σημεία που θα προσφέρουν ισχύ τουλάχιστον 350 kW.

Share: