Η νορβηγική αγορά αυτοκινήτου ξεκίνησε τη νέα χρονιά με 6.660 ταξινομημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 83,7% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στη Νορβηγία τον Ιανουάριο.
Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, τα 6.660 ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια αύξηση σχεδόν 22% – εκείνη την εποχή υπήρχαν 5.461 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η συνήθης σύγκριση του τρέχοντος έτους φυσικά παραλείπεται από τα στοιχεία του Ιανουαρίου. Μια άλλη μικρή σημείωση: Ο όρος «ηλεκτρικό αυτοκίνητο» περιλαμβάνει όλα τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, δηλαδή με μπαταρία και κυψέλη καυσίμου. Στις στατιστικές της Νορβηγίας, αναφέρονται τα «επιβατικά αυτοκίνητα χωρίς εκπομπές», που αντιστοιχεί επίσης σε αυτόν τον ορισμό. Από τα 6.660 ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα, μόνο ένα ήταν αυτοκίνητο υδρογόνου τον Ιανουάριο, με 6.659 BEV.
Σε σύγκριση με τον δυνατό Δεκέμβριο του 2021 με 13.803 νέα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα, ο Ιανουάριος ήταν, από την άλλη πλευρά, πτωτικός κατά 52%. Όμως σύμφωνα με την Αρχή Οδικών Πληροφοριών της Νορβηγίας (OFV), ο Ιανουάριος του 2022 ήταν η πιο αδύναμη αρχή του έτους από το 2009. Μόλις 7.957 αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, 2.344 αυτοκίνητα λιγότερα με ένα χρόνο πριν (-22,8%). Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο των BEV ήταν 83,7%. Τον προηγούμενο μήνα, ήταν 67,1% και τον Ιανουάριο του 2021 μόνο 53%.
Τα 6.659 BEV και ένα FCEV ενώθηκαν με 539 νέα plug-in υβριδικά. Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021 (2.848 PHEV), πρόκειται για πτώση 81,2% και τα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά έχουν επίσης χάσει 55,6%. Έτσι, οι PHEV είχαν μερίδιο αγοράς 6,8% τον Ιανουάριο, πράγμα που σημαίνει ότι το 90,5% όλων των νέων ταξινομήσεων είχαν σύνδεση φόρτισης. Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης ήταν 2,2% (175 μονάδες) τον Ιανουάριο, ενώ τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιστοιχούσαν στο 2,7% (212 οχήματα).
Στην κατάταξη μοντέλων τον Ιανουάριο ηγήθηκε το Audi Q4 e-tron, το οποίο κατέγραψε 643 εγγραφές στα στατιστικά του OFV. Πίσω του ήρθε το Hyundai Ioniq 5 με 477 και το BMW iX με 444 νέες ταξινομήσεις. Στην τέταρτη θέση με 389 νέες ταξινομήσεις το καθένα ήταν δύο ακόμη SUV MEB, το Skoda Enyaq και το VW ID.4. Η έκτη θέση μοιράστηκε επίσης με 356 νέες ταξινομήσεις το καθένα, μεταξύ του Ford Mustang Mach-E και του Kia EV6. Ακολουθεί το Audi e-tron (289 οχήματα) μπροστά από το Toyota RAV4, το οποίο είναι το πρώτο μη-BEV που εμφανίζεται στα στατιστικά με 271 νέες ταξινομήσεις. Το Polestar 2 κλείνει το top 10 με 261 εγγραφές – μπροστά από τα Nissan Leaf, Mercedes EQA και EQC.
Στην πύλη «EU EVs», το Hyundai Ioniq 5 προηγείται στην κατάταξη του Ιανουαρίου, καθώς τα Audi Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback υπολογίζονται ως δύο διαφορετικά μοντέλα. Αν προσθέσετε τα 160 Sportbacks στα 463 Q4 e-tron (που σημαίνει Plat 2), το Q4 e-tron προηγείται επίσης εδώ – αν και μόνο με 623 οχήματα, 20 λιγότερα από ό,τι στα στατιστικά του OFV. Στον αγώνα για την 4η θέση, το Enyaq είναι ένα όχημα μπροστά από το ID.4 και η 6η θέση πηγαίνει στο Kia EV6 με προβάδισμα τεσσάρων οχημάτων έναντι του Mustang Mach-E.
Καθώς η Audi έχει δύο μοντέλα στο top 10 με το Q4 e-tron και το e-tron quattro, η εταιρεία με έδρα το Ingolstadt προηγείται της Hyundai (704 οχήματα), της VW (659 νέες ταξινομήσεις) και της Kia (616 νέες ταξινομήσεις). η κατάταξη της μάρκας με 952 εγγραφές και μερίδιο αγοράς 12%. Έτσι, το VW Group και η Hyundai-Kia προηγούνται μέχρι στιγμής. Η Tesla, η οποία είχε τα δύο μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Δεκέμβριο με το Model Y και το Model 3, κατέγραψε μόνο 47 οχήματα τον Ιανουάριο. Οι παραδόσεις της Tesla εξαρτώνται από τα πλοία μεταφοράς από τη Σαγκάη και αναμένονται τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο.