Η Peugeot παρουσίασε το 9X8 hypercar με το οποίο η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να εισέλθει στο WEC World Endurance Championship από το 2022.
Η Peugeot τελευταία φορά αγωνίστηκε στο Le Mans μεταξύ το 2011, εκείνη την εποχή με ένα πετρελαιοκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το 908, στο οποίο παραπέμπει ο διάδοχος 9X8, συμπληρωμένος από την αναφορά στην τετρακίνηση. Παρεμπιπτόντως, μια υβριδική έκδοση του 908 που είχε ήδη αναπτυχθεί για το 2012 δεν έτρεξε ποτέ σε αγώνα. Η Peugeot διέκοψε το πρόγραμμα για το Le Mans για οικονομικούς λόγους παρά το γεγονός ότι το υβριδικό αυτοκίνητο ήταν έτοιμο.
Το έργο της τεχνικής ομάδας της Peugeot Sport και της Peugeot Design εφαρμόστηκε όσο ποτέ άλλοτε για να παράγει το 9X8, που προαναγγέλλει μια νέα εποχή στους αγώνες αυτοκινήτων λόγω των γραμμών του, της απουσίας πίσω πτέρυγας και της ισχυρής ταυτότητας της μάρκας που αποπνέει.
Το Peugeot 9X8 είναι ο άμεσος διάδοχος του Peugeot 905, που νίκησε στο Le Mans το 1992 και 1993, και του Peugeot 908, που κέρδισε το γαλλικό αγώνα το 2009. Το νέο πρωτότυπο είναι έτοιμο να συνεχίσει τη μακρά και επιτυχημένη συμμετοχή της μάρκας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με εξαιρετικά ανταγωνιστικά αυτοκίνητα που διαθέτουν ισχυρή, άμεσα αναγνωρίσιμη ταυτότητα.
Η προσέγγισή τους διέπεται από τους κανονισμούς που εκπονήθηκαν από τη FIA και την ACO (Automobile Club de l’Ouest) για τη νέα κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH), η οποία παίρνει τη σκυτάλη από την προηγούμενη κατηγορία πρωτότυπων LMP1. Η μεγαλύτερη ευελιξία που επιτρέπεται από τους νέους τεχνικούς κανόνες του σπορ σχετικά με την αεροδυναμική, επιτρέπει τη νέα ριζοσπαστική σκέψη που ευνοεί την εμφάνιση καινοτόμων αυτοκινήτων, με περιθώριο για τις ομάδες σχεδιασμού να κάνουν ακόμη μεγαλύτερη συμβολή. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Peugeot εκμεταλλεύτηκαν αποτελεσματικά αυτήν την ευκαιρία για να εφεύρουν νέες δημιουργικές διαδικασίες και να ξεφύγουν από τους καθιερωμένους κωδικούς για να δημιουργήσουν ένα Hypercar ενός εντελώς νέου είδους.
Το “9” συνεχίζει τη σειρά που χρησιμοποίησε ο κατασκευαστής για τα πρόσφατα αγωνιστικά αυτοκίνητα, δηλαδή το Peugeot 905 (που αγωνίστηκε από το 1990 έως το 1993) και το 908 (2007 έως 2011), και τα δύο έγιναν θρύλοι της μάρκας.
Το “X” αναφέρεται στην τεχνολογία τετρακίνησης του Peugeot Hypercar και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης που ενσωματώνει τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της μάρκας στον κόσμο των αγώνων.
Το “8” είναι το επίθημα που χρησιμοποιείται για όλα τα τρέχοντα ονόματα μοντέλων της Peugeot, από το 208 και το 2008, έως τα 308, 3008, 5008 και, φυσικά, το 508 που πρόσφατα πέρασε από τα χέρια των μηχανικών και των σχεδιαστών που σχεδίασαν το Hypercar και έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που αγωνίστηκε με την ετικέτα Peugeot Sport Engineered.
Από την ανακοίνωση του Σεπτεμβρίου 2020 σχετικά με τη συμμετοχή της Peugeot στη νέα κατηγορία Le Mans Hypercar, το εργοστάσιο στις Βερσαλλίες, κοντά στο Παρίσι, εργάζεται πυρετωδώς στο 9X8.
Όπως είχε προγραμματιστεί, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, βρίσκεται ο 2,6 λίτρων, bi-turbo, 500kW (680hp), 90ο, V6 κινητήρας εσωτερικής καύσης Peugeot Hybrid4 500KW – που δοκιμάζεται ήδη από τον Απρίλιο στο δυναμόμετρο.
Εν τω μεταξύ, ο εμπρός τοποθετημένος ηλέκτροκινητήρας 200kW, το σειριακό κιβώτιο επτά ταχυτήτων και η μπαταρία βρίσκονται στη διαδικασία συναρμολόγησης σύμφωνα με το πρόγραμμα επικύρωσης δυναμόμετρου. Η ισχυρή, τεχνολογικά εξελιγμένη, υψηλής τάσης (900 βολτ), υψηλής πυκνότητας μπαταρία αναπτύσσεται από την Peugeot Sport και τη Saft, θυγατρική της TotalEnergies.
Ο Γάλλος κατασκευαστής αποφάσισε να επιστρέψει με το λεγόμενο Le Mans Hypercar (LMH). Θα ήταν επίσης δυνατή η συμμετοχή με το λεγόμενο πρωτότυπο LMDh. Στους τεχνικούς κανονισμούς για την κορυφαία κατηγορία στη σειρά αγώνων IMSA της Βόρειας Αμερικής, το “D” εδώ σημαίνει τις 24 ώρες του Daytona. Με αυτά τα οχήματα, είναι δυνατή η συμμετοχή τόσο στο Le Mans όσο και στο Daytona. Η Audi και η Porsche επέλεξαν αυτήν τη διαδρομή, σκοπεύοντας να ανταγωνιστούν από το 2023. Η BMW αναλαμβάνει έναν ειδικό ρόλο. Η εταιρεία με έδρα το Μόναχο ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός LMDh αυτοκινήτου, αλλά μέχρι στιγμής μόνο για τη Βόρεια Αμερική.
Υπάρχουν ομοιότητες, για παράδειγμα, στο υβριδικό σύστημα κίνησης που είναι υποχρεωτικό για τους κατασκευαστές. «Οι νέοι κανονισμοί Le Mans Hypercar εκπονήθηκαν για να ξεπεράσουν τη σημασία των συμβατικών συστημάτων ενίσχυσης της απόδοσης», εξηγεί ο Olivier Jansonne, τεχνικός διευθυντής του προγράμματος WEC της Peugeot. Τα σύνθετα υβριδικά συστήματα της προκάτοχης κατηγορίας που ονομάζεται LMP1 έπρεπε να απλοποιηθούν.
Από τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Toyota έχει επίσης αναπτύξει ένα hypercar, αλλά σε αντίθεση με την Peugeot, το Toyota TS050 Hybrid χρησιμοποιείται από αυτή τη σεζόν. Αυτή τη σεζόν, το υβριδικό της Toyota θα αγωνιστεί μόνο με υπερ-αυτοκίνητα από ιδιωτικές ομάδες ByKolles και Glickenhaus, στις οποίες επιτρέπεται να εγκαταλείψουν ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης για λόγους κόστους. Το 2022, το 9X8 hypercar από την Peugeot θα ενταχθεί στο γκριντ, ακολουθούμενο το 2023 από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα LMDh της Porsche, της Audi και πιθανώς της BMW. Η Ferrari σχεδιάζει επίσης να εισέλθει με ένα hypercar το 2023. Ωστόσο, οι λεπτομέρειες του Le Mans της Ferrari δεν είναι ακόμη γνωστές.