Η Mustang Mach-E, η νέα, αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου της Ford και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικό, βρίσκεται στη χώρα μας.

Εδώ και λίγες ημέρες, οι πρώτες Ford Mustang Mach-E της Ford Ευρώπης που βρέθηκαν στην Ελλάδα κινούνται στους δρόμους της αθηναϊκής ριβιέρας με το μοναδικό συνδυασμό συγκινήσεων, ευκολίας, άνεσης και μηδενικών ρύπων που τις χαρακτηρίζει.

Με σαφείς σχεδιαστικούς δεσμούς με το παρελθόν και θυμίζοντας έντονα την πρώτη Mustang που δημιούργησε το 1964 ο Richard Parry-Jones, η Mach-E κοιτάάζει ξεκάθαρα μπροστά, στοχεύοντας στο μέλλον που προδιαγράφεται… ηλεκτρικό!

Πλήρως ηλεκτρική, με εμφάνιση σπορ κουπέ αλλά προσωπικότητα… SUV, παρέχει αίσθηση ελευθερίας, επιδόσεις και σχεδιασμό που πάει την αυτοκίνηση σε έλλο επίπεδο.

Οι 351 ίπποι και η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει έως τα 610 χιλιόμετρα με βάση το WLTP, σίγουρα δίνουν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στην Mustang Mach-E απέναντι στον ανταγωνισμό.

Η εξωτερική εμφάνιση «φανάζει» ότι είναι Mustang απ’ όπου και να την δει κανείς. Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα θυμίζουν έντονα το μοντέλο με τον θερμικό κινητήρα, τα αντίστοιχα πίσω είναι ξεκάθαρα αμπνευσμένα από την ιστορία της Mustang, ενώ οι πλαϊνές γραμμές καταφέρνουν να κρύψουν επιμελώς το αυξημένο ύψος, ελέω… SUV.

Μολαταύτα, η Mach-E διατηρεί πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τα έντονα «νεύρα» στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς, καθώς επίσης και το σήμα κατατεθέν του εμβληματικού μοντέλου της Ford.

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν κάτι πολύ δύσκολο: να διατηρήσουν τα στοιχεία αρχιτεκτονικής του ταμπλό που θυμίζουν το παρελθόν της Mustang, όπως το «βαθούλωμα» που κάνει στη μέση, αλλά να δώσουν συνάμα και τον απαραίτητο μοντέλνο τόνο που πρέπει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η νέα οθόνη των 15.5” σε κάθετη διάταξη, που θυμίζει… Tesla, καθώς δύσκολα συναντάς τέτοιο μέγεθος σε σύγχρονο αυτοκίνητο. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2” με νέες γραφικές απεικονίσεις έχει στενόμακρο σχήμα και βρίσκεται ακριβώς πίσω από το τιμόνι, διότι ο οδηγός πρέπει να έχει πρόσβαση άμεσα σε βασικές πληροφορίες αναφορικά με τη λειτουργία του αυτοκινήτου..

Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen απόδοσης 560 Watt έχει δέκα ηχεία, με το sybwoofer να είναι τοποθετημένο στον πίσω χώρο αποσκευών και να αξιοποιεί όλο το κενό ανάμεσα στο πίσω φτερό και την επένδυση του πορτ μπαγκάζ.

ΟΙ εσωτερικοί χώροι είναι άφθονοι για πέντε ενήλικες, ακόμα και μεγαλόσωμους, καθώς –παρά το κουπέ σχήμα της οροφής- ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι ικανοποιητικός.

Η νέα Mustang Mach-E με την μπαταρία Extended Range και κίνηση στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζει με μία φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία έως και 610 χιλιόμετρα που μεγαλώνει όσο κινούμαστε στην πόλη.

Οδηγώντας τη Mustang Mach-E από τη Βουλιαγμένη μέχρι την Ανάβυσσο και πίσω, διαπιστώσαμε ότι η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε περίπου σταις 17 kWh, μολονότι σε κάποια πιο γρήγορα κομμάτια δεν διστάσαμε να πατήσουμε λίγο παραπάνω το πόδι μας στο πεντάλ του γκαζιού.

Σίγουρα αυτό που χρειάζεται εξοικείωση είναι η διαδικασία επιβράδυνσης δίχως τη χρήση του πεντάλ του φρένου, αξιοποιώντας τη δύναμη της ανάκτησης ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα. Το «φρενάρισμα» που ποροκαλεί το ηλεκτρομοτέρ είναι έντονο και χρειάζεται να το συνηθίσεις για να μην αρχίσεις να… βαρυγκωμάς από τις απότομες επιβραδύνσεις κάθε φορά που ο οδηγός σταματά να πατά το πεντάλ του γκαζιού.

Η Mustang Mach-E εξοπλισμένη με ένα κορυφαίο σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.

O μέγιστος ρυθμός φόρτισης πραγματοποιείται σε φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση, σε μόλις 10 λεπτά μπορεί κανείς να φορτίσει επαρκώς τη Mach-E ώστε να καλύψει απόσταση έως και 120 χιλιομέτρων. Για τη φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης για την έκδοση Standard Range.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον κάθε άξονα. Η βασική έκδοση της Mach-E είναι πισωκίνητη και εφοδιάζεται με τη μικρή μπαταρία που αποδίδει 269 ίππους και 440 Nm ροπής, με αυτονομία 440 χιλιόμετρα με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Για τα 100 χιλιόμετρα από στάση χρειάζεται 6,9″ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα. Η αντίστοιχη έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία διαθέτει ιπποδύναμη 294 ίππων παρόμοια ροπή, είναι ελάχιστα πιο αργή καθώς από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 7″ και προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 610 χιλιόμετρα.

Η τετρακίνητη Mach-E με τους 269 ίππους έχει περισσότερη ροπή (600 Nm), επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα σε 6,3″ και έχει αυτονομία 400 χιλιόμετρα. Υπάρχει, τέλος, και η έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία που αποδίδει 351 ίππους, κάνει το 0-100 σε 5,8″ και έχει αυτονομία 540 χιλιόμετρα.

Share: