Η Volkswagen παρουσίασε το σχέδιό της για τον μετασχηματισμό του ομίλου σε μια εταιρεία κινητικότητας με βάση το λογισμικό, με ισχυρή εστίαση στις ισχυρές μάρκες και τις παγκόσμιες τεχνολογικές πλατφόρμες της, παρέχοντας συνέργειες και κλίμακα, καθώς και ανοίγοντας νέες πηγές κερδών.

«Θέσαμε ως στρατηγικό στόχο να γίνουμε παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς στα ηλεκτρικά οχήματα, και βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Τώρα θέτουμε νέες παραμέτρους», δήλωσε ο CEO Herbert Diess κατά την παρουσίαση του NEW AUTO, της στρατηγικής του Ομίλου μέχρι το 2030.

«Με βάση το λογισμικό, η επόμενη πολύ πιο ριζική αλλαγή είναι η μετάβαση προς πολύ ασφαλέστερα, εξυπνότερα και τελικά αυτόνομα αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει πως η τεχνολογία, η ταχύτητα και η κλίμακα θα έχουν μεγαλύτερη σημασία από ό,τι σήμερα. Το μέλλον των αυτοκινήτων θα είναι λαμπρό!» τόνισε ο «ισχυρός άνδρας της Volkswagen.

Ο Όμιλος Volkswagen θέτει νέες προτεραιότητες για την αξιοποίηση των ευκαιριών που προκύπτουν από την ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή της κινητικότητας, με τη βιωσιμότητα και την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της νέας στρατηγικής του.

Μέχρι το 2030, ο Όμιλος σχεδιάζει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο κατά 30% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του (σε σχέση με το 2018), σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα, το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρία αναμένεται να αυξηθεί στο 50%, ενώ το 2040, σχεδόν το 100% όλων των νέων οχημάτων του Ομίλου στις μεγάλες αγορές θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων. Το αργότερο μέχρι το 2050, ο Όμιλος σκοπεύει να λειτουργεί πλήρως κλιματικά ουδέτερα.

Οι δεξαμενές κερδών και εσόδων αναμένεται να μετατοπιστούν σταδιακά από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και στη συνέχεια στο λογισμικό και τις υπηρεσίες, με ώθηση από την αυτόνομη οδήγηση.

Η αγορά κινητήρων εσωτερικής καύσης αναμένεται να μειωθεί κατά περισσότερο από 20% τα επόμενα 10 χρόνια. Παράλληλα, τα ηλεκτρικά οχήματα προβλέπεται να αναπτυχθούν ραγδαία και να ξεπεράσουν τα αντίστοιχα «θερμικά» ως κορυφαία τεχνολογία.

Με εκτιμώμενη αξία 1,2 τρισεκατομμυρίων ευρώ, μέχρι το 2030, οι πωλήσεις με χρήση λογισμικού θα μπορούσαν να προσθέσουν περίπου το ένα τρίτο στις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών και θερμικών, υπερδιπλασιάζοντας τη συνολική αγορά κινητικότητας από περίπου 2 τρισεκατομμύρια ευρώ σήμερα σε 5 τρισεκατομμύρια ευρώ.

Η ατομική κινητικότητα, με βάση τα αυτοκίνητα, αναμένεται να εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το 85% της αγοράς και των δραστηριοτήτων της Volkswagen.

«Σκοπεύουμε να εγκαταστήσουμε κορυφαίες πλατφόρμες στον κλάδο σε ισχυρά εμπορικά σήματα, για να είμαστε σε θέση να έχουμε μεγαλύτερη γκάμα και να εκμεταλλευτούμε ακόμη περισσότερες συνέργειες στο μέλλον», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Arno Antlitz.

Η Volkswagen έχει ήδη προϋπολογίσει 73 δισ. ευρώ για μελλοντικές τεχνολογίες από το 2021 έως το 2025, που αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικών επενδύσεων. Το μερίδιο των επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση θα αυξηθεί περαιτέρω.

Ο Όμιλος θα συνεχίσει επίσης να αυξάνει την αποδοτικότητα και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει το πρόγραμμα σταθερής μείωσης του κόστους κατά 5% που έχει θέσει για τα επόμενα δύο χρόνια.

Η Volkswagen έχει επίσης δεσμευτεί να μειώσει το κόστος υλικών κατά άλλο 7% και βελτιστοποιεί τις δραστηριότητες ICE με λιγότερα μοντέλα, μειωμένο χαρτοφυλάκιο συστημάτων μετάδοσης κίνησης ICE και καλύτερο μείγμα τιμών.

Share: