Οι ΗΠΑ κινούνται με αργούς ρυθμούς προς την υιοθέτηση πολιτικών που θα βάλουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους, αλλά για την Toyota δεν είναι αρκετά αργοί.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ασκεί αθόρυβα πιέσεις στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Ουάσιγκτον, ώστε να αντισταθούν στην παρόρμηση να μεταβούν σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, εν μέρει επειδή η Toyota υστερεί σε σχέση με την υπόλοιπη βιομηχανία στην πραγματοποίηση αυτής της μετάβασης.

Σύμφωνα με τους New York Times, κορυφαίο στέλεχος της Toyota συναντήθηκε κρυφά με ηγέτες του Κογκρέσου τις τελευταίες εβδομάδες για να υποστηρίξει τα σχέδια της κυβέρνησης Biden να δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια για να δώσει κίνητρα για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Chris Reynolds, υποστήριξε ότι τα υβριδικά, όπως το Toyota Prius, καθώς και τα οχήματα κυψελών καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθούν στο μείγμα.

Επιπλέον, η Toyota αντιδρά στη φιλική προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολιτική μέσω της κύριας ομάδας πίεσης της αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα την Ουάσινγκτον, της Alliance for Automotive Innovation.

Η ομάδα, η οποία εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους και της οποίας προεδρεύει ο Reynolds, έχει επιχειρηματολογήσει κατά του σχεδίου της κυβέρνησης Biden να υιοθετήσει τον λεγόμενο συμβιβασμό της Καλιφόρνιας ως επίσημη θέση της, αναφέρουν οι Times.

Πέρυσι, μια ομάδα αυτοκινητοβιομηχανιών κατέληξε σε συμφωνία για τις εκπομπές ρύπων στην Καλιφόρνια, η οποία επεδίωκε να θέσει αυστηρότερους κανόνες από ό,τι οι ΗΠΑ στο σύνολό τους.

Υπό τον πρώην πρόεδρο Donald Trump, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος είχε επιδιώξει να αφαιρέσει από την Καλιφόρνια την εξουσία να θέτει τα δικά της πρότυπα εκπομπών. Αλλά υπό τον Biden, ο κανόνας αυτός αντιστράφηκε, επιτρέποντας στην Καλιφόρνια και σε άλλες πολιτείες να επιβάλλουν αυστηρότερα πρότυπα.

Η Toyota, η οποία τάχθηκε στο πλευρό της κυβέρνησης Trump στη μάχη της με την Καλιφόρνια, δεν συμμετείχε στον αρχικό συμβιβασμό. Και η εταιρεία έχει ταχθεί κατά των φιλικών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολιτικών στην Ινδία και στη γενέτειρά της, την Ιαπωνία, επίσης.

Οι παρασκηνιακές προσπάθειες της Toyota να επιβραδύνει τη δυναμική των πολιτικών που είναι φιλικές προς τα ηλεκτρικά ρεύματα προκαλούν έκπληξη, δεδομένης της ιδιότητάς της ως πρώιμου υποστηρικτή των μεταφορών με μπαταρίες.

Με την κυκλοφορία του Toyota Prius το 1997, η εταιρεία βοήθησε να ανοίξει ο δρόμος για την Tesla και άλλους, αποδεικνύοντας ότι τα οχήματα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης θα μπορούσαν να είναι εξαιρετικά δημοφιλή.

Και πιο πρόσφατα, η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε σχέδια για την κυκλοφορία 70 νέων μοντέλων μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών μπαταριών, κυψελών καυσίμου υδρογόνου και υβριδικών αυτοκινήτων φυσικού αερίου.

Αλλά αυτό δεν κρύβει το γεγονός ότι η Toyota έχει μείνει πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές της, δείχνοντας ικανοποιημένη να επαναπαύεται στις δάφνες της, ενώ ο υπόλοιπος κλάδος την έχει ξεπεράσει αρκετές φορές.

Εταιρείες όπως η Nissan, η General Motors και η Volkswagen πωλούν εδώ και χρόνια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, ενώ παράλληλα αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους για την πλήρη κατάργηση των αυτοκινήτων φυσικού αερίου. Και η αποτυχία της Toyota να αγκαλιάσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μια νέα ιδέα- οι New York Times το σημείωσαν σε αυτό το άρθρο από το 2009.

Share: