Η Ιντιάνα θα δοκιμάσει τη λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης φόρτισης EV ενσωματωμένο στο οδόστρωμα, επιτρέποντας στα οχήματα να φορτίζουν κατά την οδήγηση.

Οι δοκιμές θα γίνουν σε τρεις φάσεις, με την πρώτη να ξεκινάει αυτό το καλοκαίρι, σύμφωνα με δελτίο τύπου του Υπουργείου Μεταφορών της Ιντιάνα.

Οι δύο πρώτες φάσεις θα περιλαμβάνουν δοκιμές, αναλύσεις και βελτιστοποίηση του οδοστρώματος, οι οποίες θα γίνουν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Purdue, ανέφερε το INDOT.

Μόνο στην τρίτη φάση θα κατασκευαστεί ένα πραγματικό πεδίο δοκιμών, το οποίο θα αποτελείται από ένα τέταρτο του μιλίου του οδοστρώματος σε μια απροσδιόριστη τοποθεσία.

Για τη δοκιμή, το INDOT θα χρησιμοποιήσει μαγνητιζόμενο σκυρόδεμα που αναπτύχθηκε από τη γερμανική νεοφυή εταιρεία Magment GmbH. Τα πηνία που ενσωματώνονται στο σκυρόδεμα μεταδίδουν ηλεκτρισμό, ο οποίος λαμβάνεται από πηνία που είναι τοποθετημένα σε όχημα, σύμφωνα με τον ιστότοπο της Magment.

Η δοκιμή θα περιλαμβάνει τη φόρτιση φορτηγών βαρέως τύπου με ισχύ 200 κιλοβάτ ή περισσότερο, δήλωσε το INDOT. Εάν οι δοκιμές αποδειχθούν επιτυχείς, η υπηρεσία δήλωσε ότι θα χρησιμοποιήσει την ασύρματη φόρτιση σε ένα τμήμα του διαπολιτειακού αυτοκινητόδρομου που δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Το INDOT περιγράφει τις προγραμματισμένες δοκιμές ασύρματης φόρτισης ως παγκόσμια πρωτοτυπία, αλλά παρόμοια τεχνολογία έχει ήδη επιδειχθεί μερικές φορές. Το 2017, η Qualcomm παρουσίασε υλικό που φόρτιζε ένα μικρό φορτηγάκι καθώς ταξίδευε με 100 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή η τεχνολογία ήταν μέρος μιας συμφωνίας του 2019 για την πώληση της τεχνολογίας ασύρματης φόρτισης της Qualcomm στην WiTricity.

Η ισραηλινή νεοσύστατη εταιρεία Electreon διαθέτει ένα σύστημα ασύρματης φόρτισης που έχει επιδειχθεί με βαρέα φορτηγά σε ένα μικρό τμήμα σουηδικού δρόμου. Νωρίτερα φέτος, η Electreon άρχισε επίσης να δοκιμάζει το σύστημα σε μια διαδρομή λεωφορείου στο Τελ Αβίβ.

Ένα έργο στο Όσλο της Νορβηγίας, που ανακοινώθηκε το 2020, θα προβλέπει τη φόρτιση 25 ταξί Jaguar I-Pace από έξι ασύρματα μαξιλάρια της εταιρείας ασύρματης φόρτισης Momentum Dynamics.

Η δυναμική ασύρματη φόρτιση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πολλά τεχνικά εμπόδια, συμπεριλαμβανομένης της εγγενούς αναποτελεσματικότητας της μετάδοσης ισχύος μεταξύ των πηνίων, και της έλλειψης τυποποίησης.

Τα πρότυπα για τη στατική ασύρματη φόρτιση έχουν εναρμονιστεί για να διασφαλιστεί η διαλειτουργικότητα των οχημάτων και του υλικού φόρτισης – σε σχετικά χαμηλή ισχύ φόρτισης, δηλαδή – αλλά αυτό δεν έχει συμβεί ακόμη με τη δυναμική φόρτιση.

Share: