Η Nissan αποκάλυψε τα σχέδιλα της για ένα δεύτερο εργοστάσιο μπαταριών αυτοκινήτων μέσα σε λίγους μήνες, στοιχηματίζοντας ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα θα δικαιολογήσει την επένδυση σε πρόσθετη παραγωγική ικανότητα.
Η Envision AESC και η Nissan θα λειτουργήσουν από κοινού το εργοστάσιο, το οποίο θα κατασκευαστεί στη νομαρχία Ιμπαράκι βόρεια του Τόκιο με αρχική επένδυση 50 δισεκατομμυρίων γεν (456 εκατομμύρια δολάρια) και ετήσια παραγωγική ικανότητα έξι γιγαβατώρες το 2023, σύμφωνα με το Bloomberg.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν δαπάνες έως και 100 δισεκατομμύρια γιεν και αύξηση της παραγωγής σε 18 γιγαβατώρες μετά από περίπου πέντε χρόνια, ή περίπου αρκετή για 163.000 ηλεκτρικά οχήματα Nissan Leaf.
Τον περασμένο μήνα, η Nissan και η Envision AESC παρουσίασαν σχέδια για τη δημιουργία ενός κόμβου κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων αξίας 1 δισεκατομμυρίου λιρών (1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στη Βρετανία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως έχουν συνάψει αρκετές συμφωνίες φέτος για την προσθήκη παραγωγικής ικανότητας μπαταριών, καθώς επιδιώκουν να απομακρυνθούν από τους κινητήρες που καίνε βενζίνη. Η Ford Motor Co. και η νοτιοκορεατική SK Innovation Co. κατασκευάζουν μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων σε δύο εργοστάσια στις ΗΠΑ, ενώ η Volkswagen AG έχει δεσμευτεί για 29 δισεκατομμύρια δολάρια για να αμφισβητήσει την Tesla Inc.
Η AESC αποτελούσε μέρος της Nissan μέχρι το 2018, όταν η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε το πλειοψηφικό μερίδιο της επιχείρησης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Envision Group, μια εταιρεία βιώσιμης ενέργειας με έδρα τη Σαγκάη. Η Nissan εξακολουθεί να κατέχει το 20% της AESC.
Ωστόσο, καθώς η Nissan με έδρα τη Γιοκοχάμα επιδιώκει να παρακολουθεί στενότερα την ανάπτυξη της μπαταρίας και να διασφαλίσει την πρόσβαση στο κρίσιμο εξάρτημα των EV, διερευνά τώρα τρόπους για να αυξήσει το μερίδιό της ή να εμβαθύνει τη συμμαχία της με την Envision AESC, δήλωσε άτομο με γνώση του θέματος.
Αρχικά ονομαζόταν Automotive Energy Supply Corp. και ο κατασκευαστής μπαταριών αυτοκινήτων δημιουργήθηκε το 2007 ως κοινοπραξία μεταξύ της Nissan και της NEC Corp. καθώς η Nissan ετοιμαζόταν να παρουσιάσει το Leaf, το οποίο κάποτε κατείχε προβάδισμα στις πωλήσεις πριν από την επικράτηση της Tesla.
Η Envision Group επεκτείνει επίσης τη δική της επιχείρηση μπαταριών, ανακοινώνοντας σχέδια να δαπανήσει έως και 2 δισεκατομμύρια ευρώ (2,4 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ένα εργοστάσιο στη βόρεια Γαλλία για την τροφοδοσία των EVs που κατασκευάζονται από τη Renault SA, τον εταίρο της Nissan σε μια παγκόσμια συμμαχία κατασκευής αυτοκινήτων με τη Mitsubishi Motors Corp.
Τα σχέδια της Nissan και της Envision AESC για την κατασκευή του εργοστασίου στο Ιμπαράκι αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από το ιαπωνικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο NHK τον Μάιο.