Στην παρουσίαση των επιχειρηματικών στοιχείων της για το πρώτο εξάμηνο του έτους, η Stellantis έδωσε νέες λεπτομέρειες σχετικά με τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της. Κατά συνέπεια, η DS Automobiles θα λανσάρει μόνο αγνά BEV στην αγορά από το 2024. Η Alfa Romeo πρόκειται να γίνει μια ηλεκτρική μάρκα αυτοκινήτων από το 2027.
Στις αρχές Ιουλίου, η Stellantis παρουσίασε την ηλεκτρική της στρατηγική , ανακοινώνοντας ότι η Opel θα γίνει μια ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη από το 2028. Η Fiat πρόκειται να γίνει πλήρως ηλεκτρική μεταξύ 2025 και 2030.
Στην παρουσίαση της στρατηγικής, ωστόσο, ο όμιλος έδωσε μόνο μερικά παραδείγματα- ενώ παρουσιάστηκαν λεπτομερέστερα τα σχέδια εξηλεκτρισμού των αμερικανικών μαρκών Dodge, RAM και Jeep. Για μάρκες όπως η Lancia ή η Alfa-Romeo, στην παρουσίαση εμφανίστηκαν μόνο ισχυρισμοί όπως “Από το 2024, η Alfa γίνεται Alfa e-Romeo”.
Αυτό που είχε ήδη υπαινιχθεί εκεί επιβεβαιώθηκε τώρα. Από το 2024 και μετά, η Lancia θα προσφέρει μόνο ηλεκτροκίνητα μοντέλα (δηλαδή και υβριδικά), αλλά από το 2026 και μετά, νέα μοντέλα Lancia θα κυκλοφορήσουν αποκλειστικά με καθαρό ηλεκτρικό κινητήρα. Η παρουσίαση των στοιχείων του εξαμήνου δεν δείχνει πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί η μετατροπή σε καθαρά e-drives στην ιταλική μάρκα.
Η κατάσταση είναι παρόμοια στη DS Automobiles: Η γαλλική μάρκα θα εγκαταστήσει ηλεκτρικούς κινητήρες στις αλλαγές μοντέλων από το 2024. Αλλά και εδώ, δεν δίνεται ημερομηνία για το πότε θα πωληθεί ο τελευταίος κινητήρας καύσης.
Η Alfa Romeo είναι λίγο πιο συγκεκριμένη. Η μετατροπή σε 100 % BEV στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το 2027. Προς το παρόν, η Alfa Romeo δεν διαθέτει ούτε ένα BEV στη γκάμα της. Το χαρτοφυλάκιο μοντέλων περιλαμβάνει σήμερα μόνο δύο σειρές, το sedan Giulia και το SUV Stelvio. Κατά τη συγχώνευση, ο πρώην προϊστάμενος της Peugeot Jean-Philippe Imparato διορίστηκε ως το νέο αφεντικό της μάρκας.
Η Alfa Romeo πρόκειται – για άλλη μια φορά – να λογίζεται ως η κορυφαία μάρκα του ομίλου. Το μικρότερο PHEV SUV Tonale πρόκειται να λανσαριστεί το 2022, ακολουθούμενο από ένα ακόμη μικρότερο SUV με HEV, PHEV και ηλεκτρική κίνηση, που ονομάζεται Brennero. Αυτό το μοντέλο πρόκειται να κατασκευαστεί στην Πολωνία από το 2023 και μετά βάσει του γνωστού e-CMP-πιθανότατα με τη γνωστή κίνηση 100 kW και μπαταρία 50 kWh. Κατά συνέπεια, η Alfa δεν ήθελε να περιμένει την κυκλοφορία της νέας πλατφόρμας STLA Small το 2026.
Το STLA Small είναι μία από τις τέσσερις πλατφόρμες που είχε παρουσιάσει η Stellantis με την ηλεκτρική της στρατηγική. Το STLA Large για μεγαλύτερα οχήματα θα κυκλοφορήσει ήδη από το 2023/2024 και θα αποτελέσει τη βάση για τη νέα έκδοση των Giulia και Stelvio.
Συνολικά, οι μάρκες της Stellantis σχεδιάζουν να λανσάρουν έντεκα μοντέλα BEV και δέκα PHEV έως το 2023. Η Citroen σχεδιάζει συνολικά τρία BEV έως το 2023, η Fiat Professional σχεδιάζει δύο νέα BEV το 2022 και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Jeep (πιθανώς η Wagoneer το ανακοίνωσε στην παρουσίαση της στρατηγικής) αναμένεται το Α ‘2023. Η Maserati σχεδιάζει να έχει δύο BEV σε προσφορά μέχρι τότε. Η Opel και η Peugeot σχεδιάζουν η κάθε μία άλλο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για φέτος.