Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το πιο ακριβό εξάρτημα. Η χημεία τους είναι ένα από τα μεγάλα μακροπρόθεσμα ζητήματα, απαιτώντας αποδοτικότερα υλικά όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα. Το Ινστιτούτο Fraunhofer στη Γερμανία ερευνά μπαταρίες ιόντων αλουμινίου.
Το λίθιο εξαντλείται, καθώς τα μεγάλα φυσικά αποθέματα αυτού του χημικού στοιχείου που προτιμούν οι κατασκευαστές για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζονται, αλλά ακόμα σε πολύ μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Ωστόσο, οι προμηθευτές εργάζονται ήδη για την εξεύρεση νέων λύσεων, όπως το νάτριο.
Το Ινστιτούτο Fraunhofer της Γερμανίας, κορυφαίο ερευνητικό ινστιτούτο στον τομέα της έρευνας για τα αυτοκίνητα, βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο όσον αφορά τις μπαταρίες ιόντων αλουμινίου.
Η τεχνολογία λέγεται ότι είναι ικανή για πολύ γρήγορη ισχύ φόρτισης και υψηλή απόδοση, με σχεδόν καθόλου υπολειμματικές απώλειες. Λέγεται ότι έχει ενεργειακή απόδοση τουλάχιστον 90% και έως και 10.000 κύκλους φόρτισης.
Οι Γερμανοί βλέπουν τις μπαταρίες αλουμινίου ως πιθανό διάδοχο των μπαταριών ιόντων λιθίου, καθώς είναι πιο οικονομικές επειδή δεν απαιτούν ειδικά υλικά.
Πηγές από την ερευνητική ομάδα εξηγούν ότι οι σημερινές μπαταρίες λιθίου έχουν επικάλυψη από φύλλο αλουμινίου υψηλής καθαρότητας και άνοδο γραφίτη, οπότε η έρευνά τους βασίζεται στη χρήση φύλλου αλουμινίου ως άνοδο.
Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα εξηγεί: «Με αυτή τη μπαταρία, δεν επιβάλλονται ιδιαίτερες απαιτήσεις ποιότητας στο αλουμίνιο και τα συνήθη φύλλα της αγοράς είναι απολύτως επαρκή για το σκοπό αυτό. Οι μπαταρίες αλουμινίου προσφέρουν επίσης υψηλό επίπεδο ασφάλειας, επειδή δεν υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς όπως με τη χρήση λιθίου. Επιπλέον, μεταξύ των πλεονεκτημάτων του, το αλουμίνιο προσφέρει θεωρητικά τετραπλάσια ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα».
Η Ulrike Wunderwald, επικεφαλής της έρευνας υλικών μπαταρίας στο Ινστιτούτο Fraunhofer, εξήγησε ότι με τη χρήση σκόνης γραφίτη στην κάθοδο επιτεύχθηκε ενεργειακή πυκνότητα 135 Wh/kg, έτσι ώστε η μπαταρία να μπορεί να φορτιστεί και να εκφορτιστεί σε 30 δευτερόλεπτα. Φυσικά, ο χρόνος αυτός δεν είναι ο ίδιος με αυτόν μιας μπαταρίας αυτοκινήτου, αλλά η γερμανική εταιρεία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνολογία σε μελλοντικά μοντέλα.