Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόκεινται στις σκληρές δοκιμές έγκρισης τύπου του κύκλου WLTP, αναφορικά με τη μέτρηση της κατανάλωσης ενέργειας.

Ο κύκλος WLTP έφερε επανάσταση σε όλους, κατασκευαστές και πελάτες, καθώς παρουσίασε τα πιο ρεαλιστικά στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου. Παρελθόν αποτελεί ο κύκλος μέτρησης NEDC, ο οποίος υποθέτει ότι τα ποσά είναι τυποποιημένα για μια ολόκληρη σειρά μοντέλων, ανεξάρτητα από τον προαιρετικό εξοπλισμό και άλλες συνθήκες.

Το νέο πρότυπο έχει επηρεάσει όχι μόνο τα μοντέλα εσωτερικής καύσης, αλλά και τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτά τα πιο αποδοτικά μοντέλα υποβάλλονται σε εντατικές δοκιμές που, ως επί το πλείστον, παίρνουν την ίδια σκυτάλη με τις απαιτήσεις για τα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ.

Εάν ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο με αυτές τις τεχνολογίες ή είστε απλώς περίεργοι, ίσως σας ενδιαφέρει να μάθετε πώς μετράται η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και τι απαιτείται για την έγκριση τύπου.

Μία από αυτές τις υποχρεωτικές απαιτήσεις είναι ότι η μπαταρία πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη, όπως και το ρεζερβουάρ καυσίμου ενός μοντέλου εσωτερικής καύσης, και μετά την πρώτη δοκιμή πάγκου, το όχημα επανασυνδέεται στον φορτιστή, το καλώδιο του οποίου είναι εξοπλισμένο με μετρητή. Αυτή η συσκευή μετράει τη συνολική ποσότητα ρεύματος και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πιθανές απώλειες ενέργειας από τη μπαταρία κατά τη διαδικασία φόρτισης.

Μόλις η μπαταρία φορτιστεί στο 100%, η τιμή που δείχνει ο μετρητής διαιρείται με τον αριθμό αυτονομίας που προσδιορίστηκε στη δοκιμή πάγκου. Το αποτέλεσμα είναι ένα ποσό, μετρούμενο σε kWh/100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ενός συγκεκριμένου μοντέλου, μετρήσεις που πρέπει να επαναληφθούν με τις διάφορες διαμέτρους τροχών και τον προαιρετικό εξοπλισμό που διατίθεται για το εν λόγω μοντέλο, ώστε να προσδιοριστεί η ελάχιστη και η μέγιστη κατανάλωση για τις πιο εξοπλισμένες εκδόσεις.

Οι δοκιμές αυτές δεν πραγματοποιούνται μόνο σε ειδικά εργαστήρια που καθορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και από τους κατασκευαστές σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, ακόμη και με τη χρήση κινητών φορτιστών που μετακινούνται σε ορισμένα σημεία κατά μήκος μιας διαδρομής για την επαλήθευση των δεδομένων κατανάλωσης.

Share: