Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να παρουσιάσει εκδόσεις EV του πρόσφατα ανακοινωθέντος Jetta και άλλων συμβατικών αυτοκινήτων της γκάμας της.

Απαντώντας σε ερώτηση του CarScoops στα αποκαλυπτήρια του νέου compact sedan, ένας εκπρόσωπος της VW δήλωσε ότι «τα συμβατικά ονόματα δεν είναι εκτός συζήτησης για τα EVs, είναι σίγουρα μια επιλογή».

Αυτή η στάση αντιπροσωπεύει μια στροφή σε σχέση με την τρέχουσα πολιτική της VW να κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και SUV υπό την επωνυμία ID, αλλά δεν είναι εντελώς απροσδόκητη. Αφενός, αναγνωρίζει αυτό που αποδεικνύει η επιτυχία του Jetta: ότι πολλοί αγοραστές, ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική, προτιμούν τα αυτοκίνητα με παραδοσιακή εμφάνιση από τα πιο περιπετειώδη σχέδια όπως τα ID.3 και ID.4.

Και το γεγονός ότι αυτοί οι αγοραστές προτιμούν το συντηρητικό στυλ δεν σημαίνει ότι θα είναι αντιδραστικοί στις επιλογές τους για το σύστημα κίνησης και θα θέλουν να επιμείνουν πεισματικά στην ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί να στραφούν σε ένα EV.

Τελικά, βέβαια, οι αγοραστές δεν θα έχουν σχεδόν καμία άλλη επιλογή από το να πάνε σε EV, είτε ως αποτέλεσμα κυβερνητικών εντολών είτε ως αποτέλεσμα δεσμεύσεων των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η VW έχει ήδη διαβεβαιώσει την πεποίθησή της ότι το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη και το ήμισυ των πωλήσεών της στις ΗΠΑ και την Κίνα θα προέρχονται από EVs μέχρι το 2030, και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί απλά και μόνο με την πώληση περισσότερων ID.4.

Αν και η οικογένεια ID θα μεγαλώσει κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης δεκαετίας για να συμπεριλάβει συναρπαστικά προϊόντα όπως η έκδοση παραγωγής του ID.Buzz, είναι αδιανόητο η Volkswagen να «σκοτώσει» μοντέλα best sellers, όπως το Golf και το Jetta, αντί να προσφέρει επιλογές EV.

Κρίσιμο είναι ότι η συνεχιζόμενη επιτυχία του Jetta δείχνει ότι υπάρχει ακόμα ζήτηση για σεντάν σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, ενώ όλα τα υπάρχοντα και σχεδιαζόμενα αυτοκίνητα της VW ID είναι είτε hatchback, είτε SUV, είτε μεταφορικά μέσα.

Το πώς η VW θα δημιουργούσε ένα EV Jetta μένει να το δούμε. Στο παρελθόν η VW πωλούσε Golf EVs, τα οποία ήταν κανονικά Golf hatchback των οποίων ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είχε αντικατασταθεί από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά. Αλλά τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ID κατασκευάζονται πάνω στην ειδική πλατφόρμα MEB EV του VW Group.

Θα ηλεκτροδοτούσε η VW απλά το ICE Jetta ή θα έκανε αυτό που κάνει η Porsche με το Macan και θα κατασκεύαζε δύο εκδόσεις που θα έμοιαζαν ίδιες, αλλά θα είχαν εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες; Δεδομένου ότι οι πωλήσεις του Jetta είναι σχετικά μέτριες σε παγκόσμιο επίπεδο και το αυτοκίνητο εξακολουθεί να βασίζεται στο Mk7 Golf, το οποίο προσφερόταν σε EV μορφή, υποψιαζόμαστε ότι η απλή μετατροπή από ICE σε EV θα πάρει το προβάδισμα.

Είμαστε επίσης περίεργοι για το πώς θα μπορούσε η VW να σημαδέψει ένα μελλοντικό ηλεκτρικό Jetta. Έχοντας ξοδέψει τόσο πολύ χρόνο και χρήμα για να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της υπο-μάρκας ID και των όσων αυτή αντιπροσωπεύει, θα ήταν λογικό η VW να το ονομάσει Jetta ID, ενσωματώνοντας ίσως μερικές διακριτικές στιλιστικές πινελιές ID.

Share: