Η Schaeffler θα παρουσιάσει το νέο «Free Drive» ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης χωρίς αλυσίδα για ποδήλατα στο Eurobike 2021 στο Friedrichshafen. Το σύστημα «Bike-by-Wire» είναι μια κοινή ανάπτυξη με τον ειδικό στους δύο τροχούς ηλεκτρικής κίνησης Heinzmann και δεν έχει μηχανική σύνδεση μεταξύ γεννήτριας και κινητήρα.
Το σύστημα είναι ένα σειριακό υβριδικό: μια γεννήτρια που αναπτύχθηκε από την Schaeffler στον άξονα του πεντάλ θέτει την κατάλληλη αντίσταση και απορροφά τη δύναμη που ασκεί στο πετάλι ο αναβάτης. Η ηλεκτρική ενέργεια στη συνέχεια μετατρέπεται ξανά σε μηχανική ενέργεια στον κινητήρα που βρίσκεται στην πλήμνη του τροχού. Η περίσσεια ενέργεια μπορεί επίσης να αποθηκευτεί στην μπαταρία.
Ομοίως με τη λειτουργία τους σε ένα αυτοκίνητο, όλα τα στοιχεία της μονάδας κίνησης επικοινωνούν μέσω σύνδεσης CAN-δηλαδή γεννήτρια πεντάλ, κινητήρας κίνησης, μπαταρία και διασύνδεση ανθρώπου-μηχανής (HMI). Ολόκληρο το σύστημα παρέχει 250 watt συνεχούς ισχύος και είναι βασικά ικανό να ανακτηθεί, σύμφωνα με τον Schaeffler.
Αυτός ο σχεδιασμός χωρίς μηχανική σύνδεση μέσω αλυσίδας κίνησης ή ιμάντα θα πρέπει επίσης να καθιστά δυνατές τις εφαρμογές πέρα από τα κλασικά e-bike, όπως στα φορτηγά οχήματα με τρεις ή τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα με την Schaeffler, η τεχνολογία «bike-by-wire» προσφέρει «δυνατότητες για νέους επιχειρηματικούς τομείς στον τομέα της μικροκινητικότητας». Ωστόσο, η Schaeffler είχε πουλήσει μια τέτοια ιδέα μικροκινητικότητας, το Bio-Hybrid, τον Οκτώβριο του 2020 και η Bio-Hybrid GmbH έκτοτε κατέστη αφερέγγυα υπό νέα ιδιοκτησία.
«Με την επέκταση του χαρτοφυλακίου στον τομέα των ποδηλάτων, η Schaeffler όχι μόνο ενισχύει τη δέσμευσή της για την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων, αλλά τεκμηριώνει επίσης τον δικό της ισχυρισμό ότι θα βοηθήσει στη διαμόρφωση της μελλοντικής κίνησης με πρωτοποριακό πνεύμα», λέει ο Jochen Schröder , Προϊστάμενος του Τμήματος Ηλεκτρονικής Κινητικότητας.
Η Schaeffler και ο συνεργάτης ανάπτυξης και πωλήσεων Heinzmann αποφάσισαν μια πρεμιέρα στο Eurobike 2021. Λίγες ημέρες αργότερα, η Pendix, η εταιρεία με έδρα το Zwickau, η οποία ήταν παλαιότερα γνωστή για τα αναβαθμίσιμα ποδήλατα, θα παρουσιάσει ένα αρκετά παρόμοιο σύστημα, το eDrive IN, στη Διεθνή Έκθεση Κινητικότητας στο Μόναχο.