Επί του παρόντος, ο Όμιλος Volkswagen έχει τρεις ηλεκτρικές προτάσεις στην κατηγορία D-SUV, το Audi Q4 e-tron, το Skoda Enyaq iV και το Volkswagen ID.4.
Αυτά τα μοντέλα, τα οποία θα έχουν και κουπέ εκδόσεις (Q4 Sportback e-tron, Enyaq Coupé iV, ID.5), εδράζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB, που αναπτύχθηκε ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Αν και φαίνεται ότι με αυτά τα τρία SUV η Volkswagen έχει καλύψει καλά την κατηγορία, υπάρχει ακόμα ένας τέταρτος αδελφός που διεκδικεί να έρθει: το CUPRA Tavascan.
Αν το Audi είναι η premium πρόταση, το Skoda το πιο οικείο και το Volkswagen το γενικευμένο, το CUPRA θα χαρακτηρίζεται από την ανοιχτά σπορ προσέγγισή του.
Πρόσφατα επιβεβαιώθηκε ότι αυτό το μοντέλο, του οποίου η έκδοση concept παρουσιάστηκε το 2019, θα βγει τελικά στην αγορά την άνοιξη του 2024.
Αν και αναμένεται να παράγεται στο Zwickau (Γερμανία) ή στο Mladá Boleslav (Τσεχία), πρόσφατα διέρρευσε ότι θα συναρμολογείται και στην Κίνα, κάτι που θα σημάνει την επιστροφή της SEAT SA (μητρική εταιρεία των σημάτων SEAT και CUPRA) στην ασιατική χώρα.
Παρόλο που απομένουν ακόμη τρία ολόκληρα χρόνια μέχρι το λανσάρισμά του, η CUPRA έχει ήδη αρχίσει να δοκιμάζει τα πρώτα μουλάρια του δεύτερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της στον ανοιχτό δρόμο. Οι πρώτες κατασκοπευτικές εικόνες του οχήματος μας δείχνουν ότι, αν και το μουλάρι διατηρεί ακόμα το αμάξωμα του Volkswagen ID.4 από το οποίο προέρχεται, το μπροστινό μέρος έχει τροποποιηθεί σημαντικά.
Σε σύγκριση με τη στρογγυλεμένη εμφάνιση που διαθέτει το Volkswagen, το CUPRA έχει ένα μπροστινό μέρος που ακόμη και καλυμμένο με καμουφλάζ δεν μπορεί να κρύψει μια πιο γωνιώδη σχεδίαση.
Οι δοκιμές εξέλιξης πραγματοποιούνται επί του παρόντος στην Αυστρία. Σε αντίθεση με τα «αδέρφια» του, είναι πολύ πιθανό ότι το Tavascan θα κυκλοφορήσει στην αγορά με ένα ενιαίο αμάξωμα τύπου «κουπέ», καταργώντας τη βασική επιλογή που έχουν τα μοντέλα Audi, Skoda και Volkswagen. Αυτό θα ενισχύσει τον ανοιχτά σπορ χαρακτήρα της ισπανικής φίρμας.
Αν και μπορούμε σχεδόν σίγουρα να υποθέσουμε ότι το CUPRA Tavascan θα εξοπλίσει το πακέτο μπαταρίας 77 kWh που είδαμε στα «αδέρφια» του, με το οποίο θα πρέπει να είναι σε θέση να ξεπεράσει τα 500 km WLTP αυτονομίας, ορισμένες φήμες αναφέρουν ότι χάρη στην καθυστερημένη εμφάνισή του θα επωφεληθεί από μια εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας MEB, η οποία θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ένα νέο πακέτο 100 kWh με το οποίο θα ξεπεράσει τα 600 km WLTP.