Ενώ η συζήτηση συνεχίζεται σχετικά με τα πλεονεκτήματα της επικείμενης μετάβασης στους νέους κανονισμούς Rally1 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το επόμενο έτος, η Renault Sport ήδη πιέζει τα ηλεκτρικά οχήματα να συμπεριληφθούν στην επόμενη σειρά κανονισμών για την πυραμίδα του WRC.
Η Renault κατασκευάζει επί του παρόντος τις εκδόσεις Rally4 και Rally5 του Clio και επίσης ένα A110 RGT υπό την σκέπη της Alpine, τα οποία λειτουργούν όλα με παραδοσιακούς κινητήρες βενζίνης.
Αλλά έχει ήδη αρχίσει να ασκεί πιέσεις στη FIA για να υιοθετήσει μια σειρά κανονισμών που θα περιλαμβάνει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στους αγώνες ράλι από το 2025, με τον αγωνιστικό διευθυντή της πελατειακής ομάδας, Benoît Nogier, να περιγράφει τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 που πρόκειται να εισαχθούν σύντομα ως «μία μετάβαση και τίποτα παραπάνω».
«Το μακροπρόθεσμο όραμά μας είναι σαφές. Το μέλλον των αυτοκινήτων ράλι δεν είναι καν υβριδικό», δήλωσε ο Nogier στο DirtFish.
«Για εμάς, η επόμενη γενιά αυτοκινήτων θα είναι πλήρως ηλεκτρική και νομίζω ότι η FIA θα πρέπει να είναι λίγο πιο οραματική και θα πρέπει τώρα να πιέζει λίγο περισσότερο για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Είναι σαφές ότι στο μέλλον όλα τα διαθέσιμα σπορ αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά.»
Μια πρόσφατη ώθηση από τους υπόλοιπους κατασκευαστές του Rally2 οδήγησε στην κατάργηση του ήπιου υβριδικού στοιχείου των προτεινόμενων κανονισμών για την υποστηρικτική κατηγορία το 2023.
Παρόλο που ήταν μια ευπρόσδεκτη απόφαση για λόγους κόστους από τουλάχιστον έναν κατασκευαστή στην κατηγορία Rally2, η απόφαση για δέσμευση σε μια φόρμουλα με κινητήρα καύσης είχε αφήσει τον Nogier αδιάφορο, ακόμη και με τη σύνθεση της Renault να κατευθύνεται μέσω πελατειακών συμμετοχών και όχι ως εργοστάσιο.
«Είμαι έκπληκτος που η FIA αποφάσισε να μείνει με 100% θερμικούς κινητήρες για το Rally2. Είμαι ακόμη πολύ έκπληκτος με την τεχνολογία που θα υιοθετήσει η Rally1 την επόμενη χρονιά. Για μένα δεν είναι αρκετό, σαφώς.
«Θα συνεργαστούμε με τη FIA για να προετοιμάσουμε τα επόμενα αγωνιστικά του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Αλλά τα επόμενα αγωνιστικά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Αυτό πραγματικά πιστεύουμε. Αυτό είναι το όραμα που έχουμε στη Renault ».
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca De Meo, δεσμεύτηκε δημόσια ότι θα έχει 10 μοντέλα EV στη γκάμα των οδικών αυτοκινήτων της μάρκας έως το 2025, συμπεριλαμβανομένης της αναβίωσης του εμβληματικού Renault 5 που απέκτησε φήμη κατά την εποχή των αγώνων του Group B.
Ο Nogier δεν απέκλεισε μια πιθανή μετάβαση στο Rally1 εάν η φόρμουλα γίνει πλήρως ηλεκτρική, αν και τόνισε ότι το τρέχον πρόγραμμα της Alpine στη Formula 1 κάνει την παρουσία μιας εργοστασιακής ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι απίθανη.
«Νομίζω ότι ναι, θα είναι το επόμενο βήμα», απάντησε ο Nogier όταν ρωτήθηκε εάν ένα πρόγραμμα Rally1 στο WRC θα είχε ενδιαφέρον εάν η FIA εφαρμόσει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
«Δεν σημαίνει ότι η Alpine θα συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα στη Rally1 ακόμη και αν είναι 100% ηλεκτρικό, γιατί σίγουρα η F1 θα παραμείνει το κύριο πρόγραμμα για την Alpine.
«Αλλά όποια και αν είναι η κατηγορία – Rally5, Rally4, Rally2, Rally1 – το μέρος του ηλεκτρικού οχήματος πρέπει να είναι πολύ ευρύτερο από αυτό που προτείνει η FIA αυτή τη στιγμή.
«Κατανοώ ότι το υβριδικό μπορεί να είναι ένα βήμα και το αποδέχομαι, αλλά για μένα, το υβριδικό αυτοκίνητο θα είναι απλώς μια μετάβαση και όχι περισσότερο.
«Το 2025 πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αναγνωρίσουμε και να υποδεχτούμε πλήρως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους αγώνες».
Το πρώτο βήμα της Renault για την προώθηση του ράλι προς την επίσημη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα έρθει στα μέσα του επόμενου έτους, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου ράλι που θα βασίζεται σε ηλεκτρικό κινητήρα προδιαγραφών παραγωγής.
«Αν θέλετε να κάνετε ένα ωραίο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή, χρειάζεστε μια συγκεκριμένη μπαταρία. Κοστίζει πολύ. Αλλά στο εγγύς μέλλον θα είμαστε σε θέση να χρησιμοποιήσουμε την τυπική τεχνολογία», δήλωσε ο Nogier.