Η πίεση για ηλεκτροκίνηση δεν είναι μυστική στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την κυβέρνηση να επιβεβαιώνει την απαγόρευση το 2030 στα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, ενώ προσφέρει χρηματοδότηση 20 εκατομμυρίων λιρών για την υποστήριξη καινοτόμων ηλεκτρικών οχημάτων.

Πρόσφατα στοιχεία από την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων δείχνουν επίσης ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν τον Αύγουστο, παρόλο που οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2013. Αλλά το εύρος των πλεονεκτημάτων για τους στόλους που κάνουν τη μετάβαση παραμένει σχετικά άγνωστο, ή τουλάχιστον αγνώριστο. Οι σχετικοί κίνδυνοι και τα πιθανά ζητήματα εξακολουθούν να πνίγουν πολλά από τα θετικά, δημιουργώντας μια ανακριβή αντίληψη για τις επιχειρήσεις και εμποδίζοντας την πρόοδο.

Η εναλλαγή ενός ολόκληρου στόλου σε ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται δύσκολο, αν δεν έχεις όλες τις πληροφορίες στη διάθεσή σου και μπορεί να θεωρηθεί μια απαγορευτικά ακριβή κίνηση. Ένας ηλεκτρικός στόλος μπορεί εύκολα να γίνει απαραίτητος για τις επιχειρήσεις, αλλά το αρχικό κόστος της αλλαγής είναι συχνά μια σημαντική ανησυχία από τους διαχειριστές.

Επιπρόσθετα, υπάρχουν συνεχείς συνομιλίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα φορτιστών EV σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και οι χρήστες EV έχουν αυξανόμενες ανησυχίες ότι η υποδομή δεν είναι κατάλληλη. Υπάρχει ακόμη τεράστια ανησυχία γύρω από την αυτονομία. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις όταν προσπαθείς να συγκεντρωθείς στη δουλειά σου είναι να ανησυχείς για το πόσο μακριά είσαι από τον επόμενο φορτιστή.

Δεν είναι μόνο η απόσταση μεταξύ των φορτιστών στο μυαλό, αλλά και ο χρόνος που απαιτείται για την πλήρη φόρτιση του οχήματός σου. Οι οδηγοί είναι τόσο συνηθισμένοι να μπορούν να γεμίσουν γρήγορα βενζίνη και να είναι καθ ‘οδόν, ώστε η σκέψη να κάθονται και να περιμένουν να φορτίσει το όχημά τους, μοιάζει μια επίπονη διαδικασία. Είναι πολύ δύσκολο να αλλάξεις συμπεριφορά και προσδοκίες μετά από τόσα χρόνια.

Ωστόσο, με την συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία και την αποφασιστική εστίαση στη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τις επιχειρήσεις, αυτά τα ζητήματα αντιμετωπίζονται γρήγορα. Υπάρχουν κίνητρα για να καταστεί η μετάβαση οικονομικά βιώσιμη και η υποδομή φόρτισης βελτιώνεται ραγδαία σε ολόκληρη τη χώρα.

Εκτός από τις ανησυχίες που αντιμετωπίζονται κατά μέτωπο, υπάρχει επίσης τώρα ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων που διατίθενται κατά τον εξηλεκτρισμό ενός εμπορικού στόλου.

Είναι αρκετά ευρέως γνωστό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι καλύτερα για το περιβάλλον από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά συχνά οι λόγοι πίσω από αυτό μπορεί να χαθούν στη μετάφραση. Η τεχνολογία Vehicle-to-grid (V2G) επιτρέπει τώρα νέες εμπορικές υπηρεσίες φόρτισης, όπως αυτές που εγκαινιάστηκαν πρόσφατα στο EDF σε συνεργασία με τη Nissan, για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εξισορροπήσουν το δίκτυο καταναλώνοντας χαμηλή ενέργεια άνθρακα. Χρησιμοποιώντας μια αμφίδρομη ροή ενέργειας, οι νέες υπηρεσίες μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση της ζήτησης (τόσο η επαναφόρτιση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όταν η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνή όσο και η εκφόρτιση περίσσειας ενέργειας για να πουληθεί ξανά στο δίκτυο).

Καθώς πολλές επιχειρήσεις κάνουν σωστά μηδενικές δεσμεύσεις και κάνουν βήματα προς την καύση άνθρακα, τέτοιες αλλαγές καθίστανται πιο σημαντικές για την επιχειρηματική επιτυχία.

Μόλις οι στόλοι εξηλεκτριστούν και το αρχικό κόστος της αλλαγής ξεπεραστεί, μπορούν πραγματικά να δημιουργήσουν σημαντικές εξοικονομήσεις για τις επιχειρήσεις. Εκτός από ένα ευρύ φάσμα τιμολογίων, νέες υπηρεσίες φόρτισης μπορούν τώρα να συμβάλουν στην ουσία. Για παράδειγμα, ορισμένοι μπορούν να επιτρέψουν στους πελάτες του στόλου να επιτύχουν περίπου 350 £ εξοικονόμηση ανά φορτιστή κάθε χρόνο, που ισοδυναμεί με περίπου 9.000 μίλια επιβάρυνσης οδήγησης ετησίως.

Αυτές οι εξοικονομήσεις έχουν διευκολύνει τώρα τους διαχειριστές να κάνουν γνωστή την ηλεκτροκίνηση στα ενδιαφερόμενα μέρη, δείχνοντας πώς τα οφέλη για την κίνηση δεν υπάρχουν μεμονωμένα και μπορούν να οδηγήσουν σε άλλες σημαντικές ευκαιρίες.

Η αειφορία βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας για ολόκληρο τον πληθυσμό. Από την κυβέρνηση, τις μεγάλες επιχειρήσεις, τους μεμονωμένους καταναλωτές που αποφασίζουν από ποιες μάρκες θα αγοράσουν. Εξαιτίας αυτού, τα πράσινα διαπιστευτήρια μιας εταιρείας δεν έχουν ποτέ σημασία για τους δυνητικούς πελάτες και η κατοχή ενός πλήρως ηλεκτρικού στόλου μπορεί να κάνει τη διαφορά στη μετατροπή των πελατών. Όταν μια επιχείρηση φαίνεται να κάνει πραγματικά βήματα για να βελτιώσει τον αντίκτυπό της στον ευρύτερο κλάδο και το περιβάλλον, οι πελάτες είναι πολύ πιο πιθανό να ασχοληθούν με τις υπηρεσίες τους, αυξάνοντας έτσι τα έσοδα, το μερίδιο αγοράς και τη συνολική αντίληψη της μάρκας.

Με πολλά από τα προηγούμενα ζητήματα να αντιμετωπίζονται γρήγορα και μια σειρά από οφέλη να έρχονται στο φως, δεν υπάρχουν σημαντικά εμπόδια για τους μελλοντικούς διαχειριστές στόλων όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό των στόλων τους. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάσουν πώς μπορούν να τροφοδοτήσουν το ταξίδι στην ηλεκτρική κινητικότητα, δημιουργώντας ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τη χώρα, ενώ παράλληλα θα αποκομίσουν τα εμπορικά οφέλη που μπορεί να φέρει η αλλαγή. Εναπόκειται σε όλους να κάνουν μια αλλαγή εάν επιτύχουμε τους φιλόδοξους καθαρούς μηδενικούς στόχους μας.

Σε επενδυτικό μπαράζ ύψους 8,4 δισεκατομμυρίων ευρώ προχωρά η ΔΕΗ στην πενταετία 2022-2026, σύμφωνα με το αναθεωρημένο επιχειρηματικό σχέδιο που καταρτίστηκε με βάση τα νέα δεδομένα που δημιουργούν η επικείμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και η πώληση του 49 % των μετοχών του ΔΕΔΔΗΕ. Ο κύριος όγκος των επενδύσεων κατευθύνεται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το δίκτυο διανομής ενώ στο μικροσκόπιο της διοίκησης έχουν τεθεί και επενδυτικές προτάσεις στη Νοτιονατολική Ευρώπη, στον τομέα των ΑΠΕ.

Το προηγούμενο business plan προέβλεπε επενδύσεις ύψους 3,4 δισεκ. ευρώ για την περίοδο 2020 – 2023. Τα έσοδα από την πώληση του «πακέτου» του ΔΕΔΔΗΕ (1,3 δισεκ. χωρίς να υπολογίζεται το χρέος που αναλαμβάνει ο επενδυτής) και η αύξηση κεφαλαίου κατά 750 εκατ. ευρώ δημιουργούν ένα σημαντικό «πορτοφόλι» στο οποίο προστίθενται τα λειτουργικά κέρδη και οι προσεχείς ομολογιακές εκδόσεις της ΔΕΗ προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το επενδυτικό πλάνο.

Τόσο η αύξηση κεφαλαίου όσο και η πώληση των μετοχών του ΔΕΔΔΗΕ θα «κλείσουν» σε έκτακτη γενική συνέλευση που πρόκειται να συνεδριάσει στις 19 Οκτωβρίου για να επικυρώσει τις αποφάσεις της διοίκησης αναφορικά αφενός με την κατακύρωση του διαγωνισμού για τον ΔΕΔΔΗΕ στην Spear WTE Investments Sarl, μέλος του Macquarie Infrastructure and Real Assets Group και αφετέρου με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Η οποία σύμφωνα με την επίσημη τοποθέτηση του Υπερταμείου θα οδηγήσει το ποσοστό του Δημοσίου, από 51 % σήμερα σε «μειοψηφικό ποσοστό καθοριστικής σημασίας».

Πρόκειται για μια ιστορικής σημασίας διαδικασία για μια εταιρεία που αποτελεί το βασικό πυλώνα του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας. Το Δημόσιο διατηρώντας καταστατική μειοψηφία στο 34% και μάνατζμεντ θα επιτρέψει να κτίσουν θέσεις στην μετοχή της ΔΕΗ όσο το δυνατόν περισσότερα ξένα funds, που μαζί με τους Έλληνες εκτιμάται ότι θα καλύψουν εύκολα την αύξηση κεφαλαίου. Για το ποια θα είναι αυτά τα funds, πήραμε μια πρώτη γεύση κατά τις δύο φετινές ομολογιακές εκδόσεις της ΔΕΗ. Πρόκειται για τις Blackrock, EBRD, Fidelity, Apollo, Carmignac, Twenty Four AM, Bluecrest και Pictet, μέχρι τις Union Investments, Sona Asset Management, Barings, Aperture, Saba Capital και Vontobel. 

Όπως ανέφεραν πηγές της εταιρείας «με την κεφαλαιακή της ενίσχυση και την υλοποίηση του πλάνου των επενδύσεών της, μια προβληματική πρώην ΔΕΚΟ που το 2019 έφτασε στα πρόθυρα χρεωκοπίας, προχωρά στην ουσιαστική οικονομική εξυγίανσή της. Από τις ζημιές 900 εκατ. το 2018 και 1,6 δισ. το 2019, η ΔΕΗ πέρασε στην κερδοφορία 35,2 εκατ. ευρώ το 2020 και αναμένεται να κλείσει με κέρδη και το 2021, αυξάνοντας σημαντικά την κεφαλαιοποίησή της (που ήταν κάτω των 300 εκατ. στις αρχές του 2019, σε περίπου 2 δισ. σήμερα), καθώς και την πιστοληπτική της ικανότητα».

Share: