Το παρόν και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και των EV παρουσίασε ο Διευθυντής ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο) Δρ. Ε. Μπεκιάρης, στο πλαίσιο της συνεδρίας «Electric vehicles: “Green” enough?” του Συνεδρίου 5th Sustainability Summit for South-east Europe and the Mediterranean του Economist».
Στην παρουσίασή του παρείχε απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα σε σχέση με την Ηλεκτροκίνηση, και ειδικότερα για το πού βρίσκεται η χώρα μας και τι χρειάζεται να γίνει κατά προτεραιότητα, ποιές είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις διεθνώς, ποιό το μέλλον των μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από άποψη τεχνολογίας και τιμής, αν είναι επωφελής η ηλεκτροκίνηση για το περιβάλλον και πόσο, ακόμη κι όταν δεν χρησιμοποιεί καθαρές πηγές ενέργειας, αν είναι αρκετή η αυτονομία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σήμερα και ποια είναι η μεγαλύτερη σχετική πρόκληση στο μέλλον.
Μεταξύ άλλων, ο Δρ. Μπεκιάρης τόνισε ότι δαπανώνται τεράστια ποσά από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την έρευνα για τις μπαταρίες.
«Μεταξύ των 10 ευρωπαϊκών εταιρειών που ασχολούνται με την έρευνα για τις μπαταρίες βρίσκεται και μια ελληνική», επισήμανε ο Δρ. Μπεκιάρης.
Και συνέχισε, λέγοντας πως «το αντικείμενο των μπαταριών και της ανακύκλωσης τους, αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι Ελ Ντοράντο για την Ελλάδα. Αν και η Ελλάδα έχασε το στοίχημα της αυτοκίνησης, λόγω μικρού μεγέθους της αγοράς της, ωστόσο στο νέο πλαίσιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί η χώρα μας να καταστεί προμηθευτής υποσυστημάτων (TIER2 και TIER3 supplier) και λογισμικού για τις μπαταρίες, αλλά και όλο το ηλεκτρικό κύκλωμα των αυτοκινήτων, στα πρότυπα της Κροατίας».
Τέλος, επέστησε την προσοχή στο γεγονός ότι «είναι η ώρα στην Ελλάδα να επενδύσουμε έξυπνα ώστε να έχουμε ένα σημαντικό ρόλο στο νέο γίγνεσθαι».