Πέρυσι, ο Elon Musk απείλησε να μεταφέρει τα κεντρικά γραφεία της Tesla από την Καλιφόρνια στο Τέξας μετά την αντίδραση των αρχών στην πανδημία COVID 19, η οποία θεωρήθηκε “υπερβολική” από τον πάντα αμφιλεγόμενο μεγιστάνα.

Ο Musk, ο οποίος κάποτε χαρακτήρισε “φασιστικό” το lockdown και τους περιορισμούς στη βιομηχανία, απείλησε ακόμη και με κλείσιμο του εργοστασίου Fremont.

«Ακόμα και το πώς θα συνεχίσουμε στο Fremont θα εξαρτηθεί από το πώς αντιμετωπίζεται η Tesla στο μέλλον. Η Tesla είναι η τελευταία εναπομείνασα αυτοκινητοβιομηχανία στην Καλιφόρνια» είχε πει ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας, ο οποίος ενθάρρυνε μάλιστα τους άλλους επενδυτές της εταιρείας να μηνύσουν την κομητεία Αλαμέδα, αφού οι αρχές εμπόδισαν τον κατασκευαστή να συνεχίσει την παραγωγή τον Μάιο του 2020.

Ο δήμαρχος του Πάλο Άλτο ήρθε να εκφράσει την ανησυχία του για την κατάσταση αυτή μέσω του κοινωνικού δικτύου Twitter: «Είμαι ο δήμαρχος του Πάλο Άλτο. Θα ήμουν πραγματικά λυπημένος και απογοητευμένος αν η Tesla εγκατέλειπε το Palo Alto και είμαι έτοιμος να βοηθήσω. Εκτιμώ πραγματικά το γεγονός ότι μια κορυφαία εταιρεία εδρεύει εδώ, απασχολεί ανθρώπους, πληρώνει φόρους και συμβάλλει στην επίλυση της κλιματικής κρίσης».

Παρά ταύτα, ο Musk τελικά πραγματοποίησε την απειλή του: στην τελευταία συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, ανακοίνωσε ότι η έδρα της Tesla θα μεταφερθεί στο Τέξας, όπου αυτή τη στιγμή κατασκευάζει ένα τεράστιο βιομηχανικό συγκρότημα (Giga Austin). Ωστόσο, προσπάθησε να ηρεμήσει τα πράγματα δηλώνοντας ότι η Tesla θα συνεχίσει να επεκτείνει την παρουσία της στην Καλιφόρνια.

Μεταξύ άλλων, η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή οχημάτων στο Fremont κατά 50%. Οι λόγοι που επικαλείται ο Musk είναι οι δυσκολίες να συνεχίσει να αναπτύσσεται στην Bay Area, όπου οι τιμές των κατοικιών είναι πολύ υψηλές για τους εργαζόμενους. Ο επιχειρηματίας είναι βέβαιος ότι η Tesla θα είναι πιο ανταγωνιστική στο Όστιν.

Ωστόσο, υπήρξαν πολλές φωνές που έχουν επισημάνει ότι το πραγματικό κίνητρο για την κίνηση αυτή θα ήταν η χαμηλή φορολογία της πολιτείας του Τέξας, διότι εκτός από το ότι δεν έχει φόρους εισοδήματος φυσικών προσώπων (η Καλιφόρνια, από την άλλη πλευρά, έχει τον υψηλότερο συντελεστή στις Ηνωμένες Πολιτείες), παρέχει σημαντικές απαλλαγές για τις επιχειρήσεις να χτίσουν βιομηχανικές εγκαταστάσεις στο πλαίσιο του νόμου Οικονομικής Ανάπτυξης του Τέξας.

Επιπλέον, οι εργασιακοί νόμοι του Τέξας είναι πιο χαλαροί από εκείνους της Καλιφόρνια.

Κάποιοι δεν δίστασαν να χαρακτηρίσουν τη στρατηγική του Musk «μαχαιριά στην πλάτη» της Καλιφόρνιας, η οποία έχει επιδοτήσει την Tesla με διάφορους τρόπους κατά τη διάρκεια των ετών, βοηθώντας τη να κρατηθεί όρθια σε περιόδους που σημείωνε ζημίες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Χωρίς τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς της, η πολιτεία αυτή δεν θα είχε γίνει η τεράστια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι σήμερα.

Share: