Το A4 είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Audi. Η τρέχουσα γενιά του σεντάν της κατηγορίας D, πωλείται από το 2015, οπότε η γερμανική φίρμα ετοιμάζει ήδη τον διάδοχό του.

Το επόμενο Audi A4 θα χωριστεί σε δύο εντελώς ανεξάρτητα μοντέλα: από τη μία πλευρά, το θερμικό A4, το οποίο θα έχει ήπια υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις, και από την άλλη, το 100% ηλεκτρικό A4 e-tron, σχεδιασμένο να τα… βάλει με τα BMW i4, Polestar 2 και Tesla Model 3.

Ενώ το A4 θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MLB που ήδη συναντάμε στο σημερινό μοντέλο, το A4 e-tron θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE, που αναπτύχθηκε από κοινού από την Audi και την Porsche.

Η στρατηγική αυτή είναι παρόμοια με εκείνη που ακολουθείται με το A6 στην κατηγορία E (executive saloon), το οποίο από το 2023 θα διαθέτει μια ηλεκτρική παραλλαγή για να συμπληρώσει τις πωλήσεις του θερμικού μοντέλου.

Αν και το A4 εσωτερικής καύσης θα παρουσιαστεί το 2023, δεν θα ξεκινήσει την εμπορική του ζωή πριν από το 2024, ενώ θα συνυπάρχει με ορισμένες εκδόσεις της τρέχουσας γενιάς μέχρι το 2025.

Το A4 e-tron θα εμφανιστεί κάπως αργότερα, πιθανότατα θα παρουσιαστεί το 2024 και θα ξεκινήσει τις παραδόσεις το 2025, συμπίπτοντας χρονικά με τον μεγαλύτερο αντίπαλό του: το νέο BMW i3, τον αντικαταστάτη του i4.

Τα δύο αυτά συστήματα θα συνυπάρχουν μέχρι το 2033, όταν το θερμικό A4 θα εξαφανιστεί από τις μεγάλες διεθνείς αγορές μετά από μια μακρά εμπορική πορεία.

Όπως και τα A6 και A6 e-tron, τα νέα A4 και A4 e-tron είναι επίσης πιθανό να διαφέρουν ως προς τη διαμόρφωση του αμαξώματός τους. Έτσι, ενώ το A4 θα παραμείνει ένα κλασικό τετράθυρο σεντάν, το A4 e-tron ενδεχομένως να ακολουθήσει διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία και να είναι ένα αεροδυναμικό πεντάθυρο fastback. Και τα δύο αναμένεται να έχουν παραλλαγές της οικογένειας Avant.

Παρόλο που και τα δύο θα είναι εξοπλισμένα με τετρακίνηση quattro στις εκδόσεις επιδόσεων, τα θερμικά A4 του εισαγωγικού επιπέδου θα είναι προσθιοκίνητα, ενώ το A4 e-tron θα είναι πισωκίνητο. Επομένως, το ηλεκτρικό μοντέλο είναι πιθανό να έχει πιο σπορ αίσθηση από το αδελφάκι του.

Δεδομένου ότι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα περιορίσουν την ανάπτυξη εκδόσεων υψηλών επιδόσεων με βάση το A4 εσωτερικής καύσης και ότι η πλατφόρμα PPE έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Porsche, είναι πολύ πιθανό ότι το A4 e-tron θα είναι υπεύθυνο για τη συνέχιση των σπορ εκδόσεων S4 και RS4. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο το θερμικό μοντέλο να μπορεί επίσης να τα διατηρήσει για κάποιο χρονικό διάστημα μέσω της χρήσης υβριδικών κινητήρων plug-in.

Η πλατφόρμα PPE χρησιμοποιεί μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt, οπότε το A4 e-tron θα μπορεί να φορτίζει με έως και 270 kW σε συνεχές ρεύμα. Δεν είναι σαφές σε αυτό το στάδιο αν θα μπορεί να εφοδιαστεί με τις μπαταρίες έως 100 kWh που εμφανίζονται στο πρωτότυπο A6 e-tron, αλλά αν είναι έτσι, η μέγιστη αυτονομία του θα ξεπερνά τα 700 km με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Share: