Περισσότεροι από 100 νομοθέτες της Βουλής των ΗΠΑ κάλεσαν την Τρίτη την ομιλήτρια Nancy Pelosiνα διατηρήσει ένα φορολογικό κίνητρο 4.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που κατασκευάζονται από την Ένωση σε ένα τεράστιο νομοσχέδιο δαπανών.

Σε μια επιστολή που έφερε στο φως το Reuters, 107 Δημοκρατικοί προέτρεψαν την Pelosi να διατηρήσει την πίστωση που υποστηρίζεται από το σωματείο United Auto Workers (UAW), το AFL-CIO και τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η πίστωση των 4.500 δολαρίων θα δώσει σημαντική ώθηση στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ-General Motors Co (GM.N) , Ford Motor Co (FN) και τη μητρική της Chrysler, Stellantis.

«Υποστηρίζουμε σθεναρά την ισοπέδωση των όρων ανταγωνισμού ανάμεσα σε συνδικαλιστές και μη, συμπεριλαμβάνοντας το πρόσθετο κίνητρο των 4.500 δολαρίων για την υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται από την ένωση», αναφέρεται στην επιστολή ο εκπρόσωπος Thomas Suozzi.

Ο Suozzi είπε ότι τα κίνητρα “βοηθούν να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι άνδρες και γυναίκες είναι αναπόσπαστο μέρος αυτής της επιτυχημένης ιστορίας”.

Το γραφείο της Pelosi αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η Tesla Inc και οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν συνδικάτα που εκπροσωπούν εργάτες συναρμολόγησης στις Ηνωμένες Πολιτείες και πολλοί αγωνίστηκαν για την οργάνωση των εργοστασίων στις ΗΠΑ.

Τον περασμένο μήνα, 12 μεγάλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Toyota Motor Corp, της Volkswagen AG, της Honda Motor, της Hyundai Motor και της Nissan Motor, προέτρεψε τους Δημοκρατικούς να απορρίψουν το προτεινόμενο φορολογικό κίνητρο των 4.500 δολαρίων και πίεζαν τους νομοθέτες να απορρίψουν το κίνητρο του συνδικάτου.

Η επιτροπή του Σώματος ενέκρινε τον περασμένο μήνα τη νομοθεσία για την αύξηση των πιστώσεων των EV έως και 12.500 $ ανά όχημα, συμπεριλαμβανομένων 4.500 $ για οχήματα που κατασκευάζονται από την Ένωση και 500 $ για μπαταρίες αμερικανικής κατασκευής.

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες ανέφεραν ότι η πρόταση “θα αδικούσε άδικα τους Αμερικανούς εργαζόμενους που επέλεξαν να μην προσχωρήσουν σε συνδικάτο και να παράγουν περισσότερα από τα μισά οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών οχημάτων αμερικανικής κατασκευής”.

Οι φορολογικές πιστώσεις, οι οποίες αποτελούν μέρος του προτεινόμενου λογαριασμού δαπανών 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, θα κοστίσουν 15,6 δισεκατομμύρια δολάρια για 10 χρόνια.

Η πρόταση για τα EV καταργεί επίσης τη σταδιακή κατάργηση των φορολογικών πιστώσεων αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες πέτυχαν 200.000 ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν, γεγονός που θα καθιστούσε την GM επιλέξιμη ξανά, μαζί με την Tesla, αν και η Tesla δεν θα λάβει την πίστωση των 4.500 δολαρίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, υπονόησε στο Twitter τον περασμένο μήνα πως, «η πρόταση για τα EV γράφτηκε από λόμπι της Ford/UAW … Δεν είναι προφανές πώς αυτό εξυπηρετεί τους Αμερικανούς φορολογούμενους”

Share: