Σήμερα κυκλοφορούν περισσότερα EV στην αγορά από ποτέ και είναι πιθανό να σκέφτεστε τουλάχιστον ένα από αυτά ως το επόμενο αυτοκίνητό σας.

Ωστόσο, αν ρυμουλκείτε τακτικά τροχόσπιτο ή τρέιλερ,  δεν αποκλείεται να αντιμετωπίσετε πρόβλημα αναφορικά με τη δυνατότητα ή ικανότητα έλξης του οχήματός σας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν μεγάλη ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες τους, οπότε θα έπρεπε να έχουν μεγάλη δύναμη έλξης. Επιπλέον, το χαμηλό λειτουργικό κόστος είναι το κλειδί για μακρινά ταξίδια, οπότε θεωρητικά θα έπρεπε να είναι τα ιδανικά αυτοκίνητα ρυμούλκησης.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ηλεκτροκίνητα μοντέλα που δεν είναι κατάλληλα για τη έλξη βαρέων ρυμουλκούμενων, ή για οποιοδήποτε είδος ρυμουλκούμενου με φρένο, οπότε δεν είναι μόνο το θέμα του κατάλληλου συστήματος κίνησης, αλλά και η έγκριση των Αρχών.

 

Γιατί ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να ρυμουλκήσουν

Ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν μπορείτε να ρυμουλκήσετε τροχόσπιτο με ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η λεγόμενη «έγκριση τύπου». Πρόκειται για τη διαδικασία πιστοποίησης που περνούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων με τα νέα μοντέλα και πολλοί αποφασίζουν να μην έχουν πιστοποιήσει αυτά τα μοντέλα για ασφαλή ρυμούλκηση.

Ένας από τους λόγους γι’ αυτό είναι το βάρος, καθώς αυτό παίζει μεγάλο ρόλο στη διαδικασία έγκρισης για τη ρυμούλκηση. Οι βαριές μπαταρίες σημαίνουν ότι αυτά τα μοντέλα τείνουν να είναι συνολικά βαριά, και το επιπλέον βάρος από το τροχόσπιτο ή το ρυμουλκούμενο θα μπορούσε να σημαίνει ότι χρειάζονται πιο ισχυρά φρένα. Αυτό ανεβάζει το κόστος παραγωγής του αυτοκινήτου, και δεδομένου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ρυμουλκούν, θεωρείται ότι δεν αξίζει το κόστος.

Υπάρχει επίσης το θέμα της αναγεννητικής πέδησης, κάτι που χρησιμοποιούν τα περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Είναι βαθμονομημένο με βάση τη δύναμη πέδησης που απαιτείται για το ίδιο το όχημα, οπότε οποιαδήποτε επιπλέον δύναμη πέδησης (και το βάρος) που προστίθεται από το τροχόσπιτο μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα για τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο και με τον καιρό οι κατασκευαστές μπορεί να είναι σε θέση να αναπτύξουν συστήματα που να μπορούν να υπολογίζουν διαφορετικά βάρη.

 

Το ζήτημα της εμβέλειας

Ένα άλλο ζήτημα είναι η εμβέλεια. Οι ιδιοκτήτες τροχόσπιτων πραγματοποιούν συχνά μακρινά ταξίδια, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα για ορισμένα ηλεκτρικά μοντέλα. Οι οδηγοί όχι μόνο θα πρέπει να φορτίζουν τακτικά, αλλά θα αντιμετωπίσουν επίσης σημαντικά μικρότερη πραγματική εμβέλεια από τη δημοσιευμένη τιμή του αυτοκινήτου λόγω του πρόσθετου βάρους του τροχόσπιτου. Το επιπλέον βάρος θα μπορούσε επίσης να καταπονήσει τους ηλεκτροκινητήρες.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ρυμούλκηση. Αρκετά EV είναι πιστοποιημένα για αυτό: το Tesla Model X είναι ικανό να τραβήξει 2.270 κιλά, καθώς η Tesla έχει συμπεριλάβει μια “λειτουργία ρυμουλκούμενου” που απενεργοποιεί ορισμένες από τις λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού του αυτοκινήτου και μπορεί να εφαρμόσει φρένα σε μεμονωμένους τροχούς αν ανιχνεύσει ταλάντωση του ρυμουλκούμενου από πίσω.

Το Audi e-tron και το Mercedes EQC μπορούν να ρυμουλκήσουν έως και 1.800 κιλά. Το Jaguar I-Pace είναι επίσης βαθμολογημένο για ρυμούλκηση, αν και είναι πολύ λιγότερο ικανό από αυτή την άποψη, με μέγιστο αριθμό 750 κιλά, ενώ το οικογενειακό SUV Volkswagen ID.4 μπορεί να έλξει έως και έναν τόνο.

 

Τα… ψιλά γράμματα!

Όπως προαναφέραμε, το Tesla Model X μπορεί να ρυμουλκήσει έως 2.270 κιλά. Ωστόσο, αξίζει να ελέγξετε το εγχειρίδιο κατόχου για άλλες συνθήκες και συστάσεις. Στο Model X, για παράδειγμα, η Tesla προτείνει τη χρήση συστήματος πέδησης ρυμουλκούμενου για όλα τα φορτία άνω των 450 κιλών. Επίσης η Tesla έχει πιστοποιήσει το Model 3 για ρυμούλκηση έως και 1000 κιλά στην Αυστραλία, αλλά το εγχειρίδιο ιδιοκτήτη καθιστά σαφές ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ρυμούλκηση. Λέει: «Μην χρησιμοποιείτε το Model 3 για σκοπούς ρυμούλκησης. Το Model 3 δεν υποστηρίζει αυτήν τη στιγμή

ρυμούλκηση. Η ρυμούλκηση μπορεί να προκαλέσει ζημιά και να αυξήσει τον κίνδυνο σύγκρουσης».

 

Δυνατότητα ρυμούλκησης των EV της αγοράς

Audi e-Tron: 1800 κιλά

BMW iX3: 750 κιλά

Citroen SpaceTourer: 1.900 κιλά

Ford Mustang Mach-e: 750 κιλά

Hyundai Ioniq: 750 κιλά

Hyundai Kona:1.200 κιλά

Jaguar I-Pace: 750 κιλά

Mercedes EQA: 750 κιλά

Mercdes EQC: 1.800 κιλά

Nissan Leaf: Δεν υπάρχει επίσημη ικανότητα ρυμούλκησης

Nissan Ariya: 1.500 κιλά

Polestar 2: 1.500 κιλά

Skoda Enyaq: 1.200 κιλά

Tesla Model 3: 1.000 κιλά

Tesla Model X: 2.250 κιλά

Volvo XC40 Recharge: 1.500 κιλά.

VW ID.4: 1.500 κιλά

VW ID.3: Δεν υπάρχει επίσημη ικανότητα ρυμούλκησης

Share: