Η Mercedes θα στραφεί σε φθηνότερες αλλά λιγότερο ισχυρές μπαταρίες για να συγκρατήσει την άνοδο των τιμών ορισμένων μετάλλων στη γκάμα των μοντέλων της.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου για την επόμενη γενιά μοντέλων της, όπως τα EQA και EQB από το 2024 και το 2025, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kallenius.
Η χημεία αποφεύγει τη χρήση ακριβότερων μπαταριών με βάση το νικέλιο, οι οποίες προσφέρουν επιδόσεις και εμβέλεια σε μοντέλα όπως το EQS, την πλήρως ηλεκτρική έκδοση της ναυαρχίδας της S-Class.
Η Kallenius στοιχηματίζει ότι οι καταναλωτές θα αποδεχθούν μικρότερες αποστάσεις οδήγησης για φθηνότερα μοντέλα, καθώς οι τιμές των βασικών υλικών αυξάνονται.
«Πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν πολλοί πελάτες με αστικό προσανατολισμό που δεν χρειάζονται την E63 AMG», δήλωσε ο Kallenius, προσθέτοντας: «Γι’ αυτές τις εισαγωγικές θέσεις, στο μέλλον, εξετάζουμε τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου».
Η Mercedes επενδύει περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια ευρώ στον εξηλεκτρισμό της γκάμας των προϊόντων της αυτή τη δεκαετία. Τα σχέδιά της περιλαμβάνουν την κατασκευή αυτοκινήτων με μπαταρίες σε τρεις πλατφόρμες πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων από το 2025 και τη δημιουργία οκτώ εργοστασίων μπαταριών παγκοσμίως με συνεργάτες.
Το μεγαλύτερο μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζεται στο νικέλιο και το κοβάλτιο στις μπαταρίες ιόντων λιθίου για την ενίσχυση των επιδόσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι προμήθειες και των δύο υλικών είναι περιορισμένες. Το νικέλιο, το οποίο συμβάλλει στην παροχή ισχύος και εμβέλειας, είναι επίσης επιρρεπές στην πυρκαγιά, ένας κίνδυνος για τον οποίο η βιομηχανία δαπανά δισεκατομμύρια για να τον ελέγξει.
Η ταχύτητα υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων έχει προκαλέσει έκπληξη και μεγαλύτερες ποσότητες ειδών EV εισέρχονται τώρα στην αλυσίδα εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των βαρέων μπαταριών ιόντων λιθίου που απαιτούν χειρισμό, αποθήκευση, συσκευασία και μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων.