Διστακτικοί εμφανίζονται οι οδηγοί ταξί  στην απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους για το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, για τεχνικά θέματα και κυρίως, ζητούν αύξηση της επιδότησης για την αντικατάσταση των παλαιών ταξί.

«Άλλο η ιδέα και άλλο η πράξη», λέει στον Αθήνα 9.84, ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αθήνας, Μάκης Κασιδιάρης σχολιάζοντας την εξαγγελία του πρωθυπουργού πως από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Πάντως ο κ. Κασιδιάρης τόνισε πως αν ισχύσουν οι εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, για το ότι το ύψος της επιδότησης θα φτάσει το 70%, τότε οι αυτοκινητιστές θα ακολουθήσουν το δρόμο της ηλεκτροκίνησης.

Σημειώνεται πως αυτή την στιγμή το ύψος της επιδότησης μπορεί να φτάσει τα 10.500€. Σε αυτό υπολογίζονται τα 2.500€ της υποχρεωτικής απόσυρσης του παλαιού οχήματος και τα έως 8.000€ που μπορεί να φτάσει το οικολογικό μπόνους.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος σχεδιάζει να αυξήσει σημαντικά το ύψος της επιδότησης, με το συνολικό όφελος να φτάνει τα 22.500€ (πάντα υπολογίζοντας σε αυτά τα 2.500€ της απόσυρσης). Στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος είναι η αντικατάσταση 2.000 ταξί με ηλεκτροκίνητα.

Υπέρ των αλλαγών των ταξί είναι στη Θεσσαλονίκη ο Πρόεδρος του Σωματείου ιδιοκτητών ΤΑΧΙ «Ερμής» κ. Κλήμης Λεοντιάδης με δεδομένο ωστόσο πως θα υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές μέχρι την έναρξη της εφαρμογής των νέων σχεδίων της κυβέρνησης για την πράσινη πολιτική.

«Είμαστε θετικοί στο να έχουμε φιλικότερα προς το περιβάλλον οχήματα. Λέμε ναι στα ηλεκτρικά ταξί που είναι φιλικά προς τον πλανήτη μας, αρκεί μέχρι το 2025 να έχουμε τις κατάλληλες υποδομές, να υπάρχουν τα συνεργεία για τις τυχόν βλάβες, να μην χρειάζεται πχ να περιμένουμε 30 μέρες για ένα ανταλλακτικό, να δοθούν καλές επιδοτήσεις για τα επαγγελματικά οχήματα και να έχει η πόλη μας τους κατάλληλους φορτιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά στο TyposThes.

Αυτός ο παράγοντας, δηλαδή η φόρτιση, είναι ακόμα ένα βασικό εμπόδιο για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση των αυτοκινητιστών καθώς το δίκτυο είναι περιορισμένο.

Τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρούν την ένταξη του έργου «Πλαίσιο εγκατάστασης & λειτουργίας φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων» στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.

Προγραμματίζεται η χωροθέτηση από τους μεγάλους δήμους της χώρας 10.000 δημοσίων σταθμών φόρτισης. Στόχος του υπουργείου είναι η ανάπτυξη 8.656 σταθμών φόρτισης έως το τέλος του 2025, ενώ οι πρώτοι θα μπουν σε λειτουργία εντός του 2022.

Ανησυχία επικρατεί και για τα κόστη συντήρησης και ενέργειας που ακολουθούν την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου ταξί.

 «Παράλληλα θα πρέπει το κράτος να διασφαλίσει τι θα γίνει και με την ηλεκτρική ενέργεια. Δεν μπορούμε να πάμε σε ηλεκτροκίνητα οχήματα και να πληρώνουμε πιο πολλά από ότι πληρώνουμε σε καύσιμα, επισημαίνει ο κ. Κασιδιάρης. «Είναι πολλά τα θέματα που πρέπει να μπουν στο τραπέζι. Όπως το γεγονός ότι οι εταιρείες, αυτή τη στιγμή, δεν διαθέτουν πληθώρα μοντέλων και ένα ταξί προϋποθέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Επίσης υπάρχει το θέμα της αντοχής της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αν π.χ. χρειάζεται σε 5 χρόνια αλλαγή η μπαταρία του, η οποία κοστίζει όσο το ήμισυ της αξίας του αυτοκινήτου, αυτό είναι ένα ακόμα πρόβλημα».

Αυτή την στιγμή στην Αθήνα κυκλοφορούν 4 ηλεκτρικά ταξί ενώ ούτε ένα στη Θεσσαλονίκη.

Share: