Ένα από τα πράγματα που πολύ συχνά μπερδεύουν αρκετοί ασχολούμενοι με τον χώρο της ηλεκτροκίνησης είναι οι έννοιες του κιλοβάτ (kW) και της κιλοβατώρας (kWh).
Προσπαθώντας να εξηγήσουμε όσο πιο απλά γίνεται τη διαφορά ανάμεσα στους δύο όρους και πότε θα πρέπει να χρησιμοποιούμε καθέναν απ’ αυτούς, μπορούμε να πούμε συνοπτικά τα εξής:
Όταν αναφερόμαστε στην ισχύ που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας ενός EV, χρησιμοποιούμε πάντα τον όρο kW ή εναλλακτικά το «ίπποι», όπως είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια με τα θερμικά μοντέλα. Για παράδειγμα, το Hyundai Kona electric έχει ισχύ ηλεκτροκινητήρα 150 kW.
Όταν αναφερόμαστε στην ισχύ ενός φορτιστή, ταχυφορτιστή, supercharger ή hypercharger, χρησιμοποιούμε τον όρο kW. Για παράδειγμα, οι ταχυφορτιστές στους αυτοκινητόδρομους έχουν ισχύ 50 kW.
Όταν αναφερόμαστε στην χωρητικότητα της μπαταρίας ενός EV, χρησιμοποιούμε τον όρο kWh. Το Kona που προαναφέραμε έχει μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh.
Όταν αναφερόμαστε στην ενέργεια που αποθηκεύσαμε στη μπαταρία του EV μας μετά την ολοκλήρωση μιας φόρτισης, χρησιμοποιούμε τον όρο kWh. Για παράδειγμα, φορτίσαμε στον ταχυφορτιστή της Αταλάντης και το αυτοκίνητό μας πήρε 42 kWh.
Όταν αναφερόμαστε στην κατανάλωση ενέργειας του EV μας, χρησιμοποιούμε τον όρο kWh. Για παράδειγμα, για να φτάσουμε από το ένα σπίτι μας στην εργασία μας, καταναλώσαμε 5 kWH ενέργειας.
Όταν αναφερόμαστε στη μέση κατανάλωση ενός ταξιδιού, χρησιμοποιούμε τον όρο kWh. Δηλαδή για ένα ταξίδι από το σπίτι μας μέχρι το εξοχικό μας η μέση κατανάλωση είναι 12 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Εξαίρεση αποτελεί η Tesla, η οποία μετρά τη μέση κατανάλωση ων μοντέλων της σε Wh/χλμ.