Η μάρκα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Voxan, που ανήκει στη Venturi, παρουσιάζει το νέο Wattman. Με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Max Biaggi στα χειριστήρια, η μάρκα σκοπεύει να κατακτήσει ακόμα περισσότερα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας.
Το νέο μοντέλο της ηλεκτρικής Wattman πρόκειται να βασιστεί στα επιτυχημένα ρεκόρ του προκατόχου της. Η θυγατρική του Ομίλου Venturi, Voxan, επεκτείνει έτσι τον ορίζοντα του τι είναι δυνατό με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Για να ανακεφαλαιώσουμε, το προηγούμενο μοντέλο διέθετε ισχύ 270 kW και ροπή 970 Nm, σε συνδυασμό με μπαταρία ιόντων λιθίου 15,9 kWh. Με ισχυρή αυτονομία 170 km, η Voxan Wattman σχεδιάστηκε ωστόσο για να ωθεί τη μοτοσυκλέτα στη μέγιστη ταχύτητα μέσα σε λίγα μόνο λεπτά – οι προδιαγραφές της Voxan λένε ότι χρειάζεται 3,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 και τα 9 για να φτάσει τα 160 χλμ/ώρα. Τελικά, η μοτοσυκλέτα έκανε ρεκόρ 408 χιλιομέτρων την ώρα.
Η πρώτη διαφορά μεταξύ των μοντέλων είναι το πρόσφατα μειωμένο βάρος: η νέα Wattman ζυγίζει λιγότερο από 300 κιλά, επιτρέποντάς της να ανταγωνιστεί σε διαφορετική κατηγορία. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης από την Mercedes EQ Formula E, αποδίδει ισχύ 320 kW και προσφέρει ροπή 1.360 Nm, αρκετά μεγαλύτερη από την προηγούμενη έκδοση. Έγινε επίσης προσαρμογή των διαστάσεων για τη βελτίωση της σταθερότητας και της διείσδυσης του αέρα. Ο επικεφαλής του έργου Louis-Marie Blondel εξήγησε τα κύρια σημεία εστίασης στο σχεδιασμό της αρχικής μοτοσυκλέτας ως «αντίσταση (αεροδυναμική) και σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα» που επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας «τη μικρότερη δυνατή προβλεπόμενη περιοχή, αλλά με μακρύ μεταξόνιο και μεγάλο rake, έτσι ώστε ο αναβάτης να τοποθετείται όσο πιο χαμηλά γίνεται». Αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία έχει προωθηθεί περαιτέρω στην ενημέρωση του μοντέλου.
Αν και δεν αναφέρθηκαν δεδομένα εμβέλειας ή επαναφόρτισης, η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει τις δοκιμές της νέας μοτοσυκλέτας στις εγκαταστάσεις εκτόξευσης και προσγείωσης της Space Florida στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι «σίγουρα εντός των πρώτων έξι μηνών του 2022». Αρχικά, οι δοκιμές για την αρχική Wattman επρόκειτο να ξεκινήσουν στις αλυκές της Βολιβίας φέτος, αλλά αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας. Αντίθετα, το περσινό ρεκόρ των 408 km/h έγινε στο αεροδρόμιο Châteauroux της Γαλλίας.