Η εποχή των θερμικών muscle cars πλησιάζει στο τέλος της. Αυτά τα άγρια, πεινασμένα για βενζίνη αμερικανικά σπορ αυτοκίνητα γεννήθηκαν στην ακμάζουσα δεκαετία του 1960, και παρόλο που η πετρελαϊκή κρίση στις αρχές της δεκαετίας του 1970 παραλίγο να τα σκοτώσει, μερικά κατάφεραν να επιβιώσουν μέχρι σήμερα, κάνοντας μια ηχηρή αναβίωση τη δεκαετία του 2000 με την πέμπτη γενιά Ford Mustang και την επανεμφάνιση των Chevrolet Camaro και Dodge Challenger.

Ωστόσο, τίποτα δεν διαρκεί για πάντα. Η Mustang βρίσκεται στο δρόμο για να γίνει μια υπομάρκα στο πλαίσιο της σειράς της Ford και όχι ένα μεμονωμένο μοντέλο, όπως αποδεικνύεται από το ηλεκτρικό SUV Mustang Mach-E, το οποίο αποδεικνύεται τεράστια επιτυχία σε μεγάλες αγορές σε όλο τον κόσμο.

Η Camaro, της οποίας οι πωλήσεις παραπαίουν εδώ και χρόνια, θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα ηλεκτρικό σεντάν στην επόμενη ενσάρκωσή της.

Ωστόσο, η Dodge έχει τη δική της άποψη επί του θέματος. Τα Challenger και Charger αποτελούν σήμερα την καρδιά της γκάμας της και, παρά την ηλικία τους, το λανσάρισμα εκδόσεων υψηλών επιδόσεων, όπως η Hellcat ή η τερατώδης Demon, επέτρεψε και στα δύο μοντέλα να διατηρήσουν αξιοζήλευτες πωλήσεις στην εγχώρια αγορά τους.

Ο Tim Kuniskis, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή των βενζινοκίνητων Challenger και Charger θα σταματήσει το 2024. Και τα δύο θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα πάνε ακόμη πιο μακριά από τους προκατόχους τους όσον αφορά τις καθαρές επιδόσεις, διατηρώντας παράλληλα ανέπαφη την αδάμαστη ουσία τους.

Η Dodge θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα STLA Large της Stellantis

Το πρώτο ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο της Dodge θα παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες. Αν και δεν είναι ακόμη γνωστό αν τα τελικά μοντέλα θα διατηρήσουν τις ονομασίες Challenger ή Charger, η Dodge αναγνωρίζει ότι και τα δύο ονόματα είναι πολύτιμα λόγω της σημαντικής ιστορικής κληρονομιάς τους, γεγονός που μας κάνει να πιστεύουμε ότι θα συνεχιστούν.

Τα νέα Challenger και Charger θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large της μητρικής εταιρείας της Dodge, Stellantis Group. Αυτή η αρχιτεκτονική, η οποία αναπτύσσεται από μηχανικούς της Alfa Romeo που κάποτε συμμετείχαν στη δημιουργία της περίφημης πλατφόρμας Giorgio των Giulia και Stelvio, θα χρησιμοποιείται σε οχήματα μήκους μεταξύ 4,70 και 5,5 μέτρων.

Η χωρητικότητα της μπαταρίας του θα κυμαίνεται μεταξύ 101 και 118 kWh, ενώ η μέγιστη αυτονομία του θα είναι περίπου 800 km WLTP. Επιπλέον, θα είναι διαθέσιμο με δύο τύπους μονάδων κίνησης: η μία μεταξύ 170 hp (125 kW) και 245 hp (180 kW) και η άλλη μεταξύ 204 hp (150 kW) και 449 hp (330 kW). Δεδομένου ότι η πλατφόρμα STLA Large θα μπορεί να φιλοξενήσει τρεις κινητήριες μονάδες, η απόδοση ισχύος που υπερβαίνει κατά πολύ τους 1.000 ίππους είναι στα χαρτιά εφικτή. Θα είναι επίσης εξοπλισμένο με ηλεκτρικό σύστημα 800 βολτ, καθιστώντας το συμβατό με υπερταχεία φόρτιση.

Share: