Η επικείμενη αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της μετάβασης προς ένα μέλλον με μηδενικούς ρύπους, ανέφεραν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόσο η T&E όσο και η ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA.
Ως μέρος της δέσμης μέτρων «Fit for 55» που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2021, η Επιτροπή πρότεινε τον κανονισμό για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων με επίκεντρο την ανάπτυξη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού για δημόσια χρήση.
Η EPBD αναμένεται να συμπληρώσει αυτόν τον κανονισμό με μια φιλόδοξη πρόταση που θα διασφαλίζει ότι θα καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες των χρηστών τόσο για ιδιωτική όσο και ημιδημόσια φόρτιση.
Καθώς περισσότερο από το 90% της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιείται σε ιδιωτικά σημεία φόρτισης, η βελτίωση του EPBD θα είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών στόχων στον τομέα των μεταφορών.
Η νομοθετική ρύθμιση για αυτό θα δημιουργούσε τη νομική βάση σε όλα τα κράτη μέλη ώστε όλοι οι οδηγοί να μπορούν να εγκαταστήσουν έναν φορτιστή όταν αγοράζουν ή μισθώνουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Τα κράτη μέλη όπως τονίζεται, θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι η χρονική καθυστέρηση μεταξύ της αίτησης για ένα φορτιστή και της εγκατάστασης δεν πρέπει να υπερβαίνει τους τρεις μήνες.
Επίσης το αναθεωρημένο EPBD καλείται να ορίσει τις βασικές απαιτήσεις για την καλωδίωση των χώρων στάθμευσης σε νέα και υφιστάμενα κτίρια κατοικιών ή και μη.
O νόμος θα πρέπει να ορίσει έναν ελάχιστο αριθμό σημείων φόρτισης που θα αφορά στα κτίρια (οικιστικά και μη) που διαθέτουν περισσότερες από 10 θέσεις στάθμευσης. Θα πρέπει επίσης να καλύπτει τη φόρτιση σε ιδιωτικές αποθήκες και κόμβους εφοδιασμού για φορτηγά.
Οι ροές χρηματοδότησης της ΕΕ, όπως το InvestEU και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της εγκατάστασης φόρτισης στο σπίτι και στο χώρο εργασίας.
Πρόσφατα η βρετανική κυβέρνηση εισήγαγε νέα νομοθεσία η οποία προβλέπει πως όλα τα νεόδμητα σπίτια και γραφεία θα πρέπει να διαθέτουν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.