Το ιδανικό για τις μπαταρίες είναι η αργή φόρτιση, αλλά η ηλεκτρική κινητικότητα δεν έχει νόημα αν δεν μπορείτε να ανακτήσετε την αυτονομία γρήγορα, σε λεπτά αντί για ώρες.
Η ταχεία φόρτιση επιταχύνει τη φθορά των στοιχείων της μπαταρίας και χάρη στο έργο των ερευνητών του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne (ΗΠΑ) και του Πανεπιστημίου του Ιλινόις Urbana-Champaign έχουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας των επιστημόνων, η ταχεία φόρτιση οδηγεί σε αποδιοργάνωση των συστατικών της μπαταρίας σε ατομικό επίπεδο.
Στις παραπάνω εικόνες, βλέπουμε πλέγματα στην άνοδο, τα οποία αποτελούνται από γραφίτη, όπου το λίθιο εναποτίθεται ή απελευθερώνεται, μια διαδικασία που ονομάζεται παρεμβολή, καθώς τα ιόντα λιθίου ταξιδεύουν από την κάθοδο (+) στην άνοδο (-) και αντίστροφα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η διαδικασία αυτή παρεμποδίζεται καθώς αυξάνεται η ένταση του φορτίου, οπότε κάποια ιόντα λιθίου συσσωρεύονται τελικά στην άνοδο, σχηματίζοντας ένα στρώμα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μόνιμη υποβάθμιση της απόδοσης λόγω της συσσώρευσης υλικού στην άνοδο, καθώς και την παραμόρφωση των νανοδομών γραφίτη. Το συμπέρασμα των ερευνητών είναι ότι για να λυθεί αυτό το πρόβλημα, πρέπει να βελτιωθεί η διαδικασία παρεμβολής ή να σχεδιαστούν ισχυρότερες δομές γραφίτη, ώστε να μην παραμορφώνονται κάτω από υψηλές εντάσεις φορτίου.
Επιπλέον, μερικοί κύκλοι γρήγορης φόρτισης μπορεί να είναι αρκετοί για να προκαλέσουν μια τέτοια μόνιμη υποβάθμιση. Αυτό έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με το παράδειγμα της προσπάθειας να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσα με τα θερμικά αυτοκίνητα όσον αφορά το χρόνο «ανεφοδιασμού», οπότε αν δεν βρεθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα αυτό, η αργή φόρτιση θα συνεχίσει να είναι πιο υγιεινή για τις μπαταρίες από τη γρήγορη φόρτιση.