Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μια πολύ σημαντική απόφαση. Πόσο μάλλον η… συνύπαρξη με ένα Peugeot 208e για 12.000 χιλιόμετρα

Ο Frédéric, καθηγητής ηλεκτρολόγος μηχανικός από τη Μασσαλία, αποφάσισε να… απαλλαγεί από ένα Volkswagen Golf GTE και να το αντικαταστήσει με το Peugeot e208. Η αλλαγή δεν του βγήκε και τόσο άσχημα, καθώς χρειάστηκε να βάλει από την τσέπη του μόνο 41 ευρώ. Η Περιφέρεια Bouches du Rhône τον επιχορήγησε με 5.000 ευρώ, το κράτος με άλλα 7.000 ευρώ, ο έμπορος με 1.000 ευρώ και έκπτωση 5%.

Όπως έχει διαμορφωθεί, θα του κόστιζε περισσότερα από 40.000 ευρώ, αλλά η Γαλλία δίνει πολύ σημαντικές επιδοτήσεις σε επίπεδο κεντρικής και διοικητικής περιφέρειας. Μέσα σε ένα χρόνο έχει διανύσει 12.000 χιλιόμετρα, είναι το δεύτερο αυτοκίνητό του, καθώς διατηρεί ένα θερμικό αυτοκίνητο για μεγάλα ταξίδια. Για την καθημερινή οδήγηση, που αποτελεί το 90% των αναγκών του, το e208 του ταιριάζει γάντι.

Συνολικά καλύπτει καθημερινά μια διαδρομή 60 χιλιομέτρων, οπότε φορτίζει κάθε δύο ή τρεις ημέρες, όποτε βλέπει ότι οι μπαταρίες είναι κάτω από 40%, και φροντίζει να μην φορτίζει πάνω από 80% σύμφωνα με τη σύσταση της Peugeot.

Δεν χρησιμοποιεί ταχεία φόρτιση, παρόλο που έχει έναν φορτιστή 22 kW στο σπίτι και δύο άλλες συμβατικές πρίζες. Τα 100 χιλιόμετρα κοστίζουν 3 ευρώ, που είναι καλά για τη Γαλλία, με χρέωση εκτός αιχμής.

Η αυτονομία που επιτυγχάνεται είναι 250 χιλιόμετρα, λίγο μακριά από τα 360 χιλιόμετρα WLTP για τα οποία έχει εγκριθεί το συγκεκριμένο μοντέλο. Καταναλώνει τα περισσότερα τις πολύ κρύες ημέρες, μέχρι να ζεσταθούν οι μπαταρίες, και στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, όταν καταναλώνει πάνω από 20 kWh/100 km.

Αυτό είναι φυσιολογικό για ένα συμπαγές αυτοκίνητο με κοντό αμάξωμα, αλλά όχι το βέλτιστο από αεροδυναμική άποψη. Η συνήθης κατανάλωσή του είναι 16-17 kWh/100 km.

Παραπονιέται για το πόσο κουραστική είναι η επαναφόρτιση στο δρόμο, ότι επειδή είναι τόσο αθόρυβο, καθώς και ότι κάθε θόρυβος από το εσωτερικό ακούγεται (η ποιότητα των πλαστικών δεν είναι η καλύτερη, παρά την τιμή του αυτοκινήτου)

Το δεύτερο όχημα του Frédéric θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δηλαδή ένα Volvo XC40 Recharge, το οποίο δεν υστερεί και σε ό,τι αφορά την αυτονομία, με τα 418 χιλιόμετρα WLTP. Θεωρεί τον εαυτό του πρεσβευτή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και χρησιμοποιεί το one pedal drive.

Share: