Η Ευρωπαϊκή Ένωση έγραψε ιστορία με τους νέους χρηματοδοτικούς κανόνες της, σύμφωνα με τους οποίους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV) θα είναι τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να χαρακτηριστούν ως πράσινες επενδύσεις από το 2026.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που αντισταθμίζονται από τις κυβερνήσεις της ΕΕ, τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα απολαμβάνουν την κατάταξη “πράσινη επένδυση”. Αλλά αυτό το ιστορικό ορόσημο αμαυρώνεται από έναν μάλλον αμφιλεγόμενο κανόνα.
Οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες που προέρχονται από τις Βρυξέλλες χαρακτηρίζουν επίσης το φυσικό αέριο ως πράσινη επένδυση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Την περασμένη εβδομάδα έληξε η προθεσμία για τα κράτη μέλη της ΕΕ να υποβάλουν αντιρρήσεις για τους προτεινόμενους ορισμούς της Επιτροπής σχετικά με το τι θεωρείται πράσινη επένδυση στο πλαίσιο της ταξινόμησης της βιώσιμης χρηματοδότησης, όπως αναφέρεται στην παρούσα έκθεση.
Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι της ταξινόμησης των πράσινων επενδύσεων. Το πρόβλημα, που επισημαίνεται από το Transport & Environment (T&E) και άλλους εμπειρογνώμονες, είναι ότι αυτά τα μέτρα υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιλαμβάνουν διατάξεις για τη βιοενέργεια, τα λεωφορεία φυσικού αερίου και τα φορτηγά πλοία, που θα οδηγήσουν σε “πράσινη πλύση”.
Τα σχέδια για το φυσικό αέριο, το οποίο θα χαρακτηριστεί “πράσινο” μαζί με την πυρηνική ενέργεια στη δεύτερη κατ’ εξουσιοδότηση πράξη, θα υπονομεύσουν πλήρως την αξία των κανόνων της ΕΕ για την πράσινη χρηματοδότηση, δήλωσε η ανεξάρτητη οργάνωση.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να καθυστερεί τη δημοσίευση της πρότασής της μέχρι λίγο πριν από τα Χριστούγεννα.