Η κυβέρνηση της Ιταλίας αποφάσισε να απαγορεύσει τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, σύμφωνα με τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, αυτό θα ισχύσει από το 2040. Αυτό έχει πλέον αποφασίσει η Επιτροπή για την Οικολογική Μετάβαση (CITE) της ιταλικής κυβέρνησης.
Με αυτό, η κυβέρνηση Ντράγκι ακολουθεί μια σειρά από ευρωπαϊκά κράτη που θέλουν να απαγορεύσουν τη νέα πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030, το 2035 ή το 2040, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Ολλανδίας, της Νορβηγίας ή της Μεγάλης Βρετανίας. Η επιτροπή τόνισε ότι η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία έχει επαρκή χρόνο για να προετοιμαστεί για τη μετάβαση στην παραγωγή.
Σε μια συνοδευτική δήλωση ανέφερε περαιτέρω: «Σε αυτή τη διαδικασία είναι απαραίτητο να εφαρμοστούν όλες οι λειτουργικές λύσεις για την «απανθρακοποίηση» των μεταφορών σε μια λογική «τεχνολογικής ουδετερότητας», ενισχύοντας έτσι όχι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και τις δυνατότητες του υδρογόνου, όπως και αναγνωρίζοντας – για τη μετάβαση – τον ουσιαστικό ρόλο των βιοκαυσίμων, στον οποίο η Ιταλία χτίζει μια εγχώρια αλυσίδα εφοδιασμού αιχμής».
Η κυβέρνηση δεν κατονόμασε συγκεκριμένα μέτρα για την προώθηση της μετάβασης στις μεταφορές κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, αύξησε μόνο τον προϋπολογισμό χρηματοδότησης του eMobility τον Οκτώβριο και εν τω μεταξύ αύξησε τα ποσοστά χρηματοδότησης το καλοκαίρι.
Επίσης, η ιταλική κυβέρνηση συνεχίζει να προσπαθεί για την επιθυμητή εξαίρεση από τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 για εγχώριους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων όπως η Ferrari και η Lamborghini. Η ανακοίνωση της κυβέρνησης αναφέρει: «Όσον αφορά στους εξειδικευμένους κατασκευαστές, συγκεκριμένα μέτρα ενδέχεται να αξιολογηθούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο των κοινοτικών κανόνων».