Γιορτάζοντας τα 35 χρόνια παραγωγής στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ, η Nissan ανέθεσε μια πολύ ιδιαίτερη μετατροπή του Nissan Bluebird – του πρώτου αυτοκινήτου που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου το 1986.
Με την ονομασία “Newbird”, το μοναδικό αυτοκίνητο έργου κινείται από το 100% ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης ενός Nissan LEAF, του πρωτοποριακού EV μαζικής αγοράς που έδωσε το έναυσμα για την παγκόσμια τάση προς την ηλεκτροκίνηση της κινητικότητας.
Το “Newbird” συνδέει 35 χρόνια κατασκευαστικής κληρονομιάς στο Sunderland, καθώς η Nissan επιταχύνει προς ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον μέσω του Ambition 2030, του μακροπρόθεσμου σχεδίου της εταιρείας για την ενδυνάμωση της κινητικότητας και όχι μόνο.
Το Nissan Bluebird τροποποιήθηκε εκτενώς για να ενσωματώσει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του LEAF. Ο αρχικός βενζινοκινητήρας εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκαν ένας κινητήρας LEAF, ένας μετατροπέας και ένα πακέτο μπαταριών 40 kWh, με τις μονάδες των μπαταριών να κατανέμονται μεταξύ του χώρου του κινητήρα και του χώρου αποσκευών για βελτιστοποιημένη κατανομή του βάρους.
Έγιναν ενημερώσεις και τροποποιήσεις στα συστήματα υδραυλικού τιμονιού, πέδησης και θέρμανσης, ώστε να μπορούν να λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια. Τοποθετήθηκε επίσης μια προσαρμοσμένη ανάρτηση για να υποστηρίξει το πρόσθετο βάρος από τις μπαταρίες.
Ως ένδειξη των ηλεκτρικών αναβαθμίσεων του αυτοκινήτου, το αρχικό σήμα του καπό της Nissan έλαβε έναν οπίσθιο φωτισμό LED (για όταν το όχημα είναι στατικό).
Το αυτοκίνητο φορτίζεται μέσω του αρχικού πτερυγίου καυσίμου, το οποίο παρέχει πρόσβαση στη θύρα φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε ισχύ έως 6,6kW και ο αρχικός πίνακας οργάνων του οδηγού έχει συνδεθεί με το σύστημα EV, ώστε ο δείκτης καυσίμου να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Παρόλο που δεν έχει ομολογηθεί, η αυτονομία του οχήματος με μία μόνο φόρτιση εκτιμάται σε περίπου 130 μίλια (ανάλογα με τους περιβαλλοντικούς παράγοντες και τον τρόπο οδήγησης) με χρόνο 0-100 χλμ/ώρα λίγο κάτω από 15 δευτερόλεπτα.
Για το εξωτερικό του οχήματος, η Nissan Design Europe, με έδρα το Λονδίνο, δημιούργησε ένα νέο γραφικό μοτίβο εμπνευσμένο από σχεδιαστικά στοιχεία της καταναλωτικής τεχνολογίας της δεκαετίας του 1980, σε συνδυασμό με την αισθητική του 21ου αιώνα.
Τη διαχείριση του έργου μετατροπής ανέλαβε η Kinghorn Electric Vehicles, μια οικογενειακή επιχείρηση που εδρεύει στο Durham της βορειοανατολικής Αγγλίας (μόλις 15 μίλια από το εργοστάσιο του Sunderland). Η Kinghorn EV ειδικεύεται στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε πλήρως ηλεκτρικά χρησιμοποιώντας κινητήρες, μετατροπείς και μπαταρίες Nissan LEAF δεύτερης χρήσης.