Στην αγορά 15 τρένων υδρογόνου προχωρά το υπουργείο υποδομών και μεταφορών, ύψους 195 εκατ. ευρώ, μέσω ΓΑΙΑΟΣΕ εντός του 2022.
Το κόστος κάθε τρένου υδρογόνου υπολογίζεται σε 12-13 εκατ. ευρώ και η συνολική αγορά θα χρηματοδοτηθεί περίπου κατά 60% από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και 40% από την Ε.Ε.
Το πλάνο αγοράς τρένων υδρογόνου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ξεδιπλώθηκε εν μέρει και κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Από το βήμα του συνεδρίου εκπρόσωπος της εταιρείας Alstom αναφέρθηκε στα τρένα με την τεχνολογία υδρογόνου.
Το σχέδιο αυτό έχει ξεκινήσει να συζητείται από το καλοκαίρι και όπως όλα δείχνουν παίρνει σάρκα και οστά.
Με την οριστικοποίηση του πλάνου, θα αποφασιστεί ανάλογα με τη διαθεσιμότητα της αγοράς πώς θα προχωρήσει η διαδικασία της προμήθειας αυτών των προηγμένων τρένων μέσα στο 2022. Η παραγγελία τους, σύμφωνα με αυτό το χρονοδιάγραμμα, θα διαρκέσει από 2 έως 4 χρόνια. Δηλαδή, μπορεί υπό προϋποθέσεις τα πρώτα τρένα να φτάσουν στην Ελλάδα το 2024.
Στόχος είναι να μισθωθούν από τη ΓΑΙΑΟΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μαζί με τα τρένα που θα δρομολογηθούν από τις αρχές του 2022 να δημιουργήσουν έναν σύγχρονο στόλο.
Η τεχνολογία των τρένων υδρογόνου είναι σε αρκετά πρώιμο στάδιο σε παγκόσμιο επίπεδο. Σήμερα στην Ευρώπη τρένα υδρογόνου έχουν δρομολογηθεί σε δύο γραμμές, σε Γερμανία και Γαλλία. Πρόκειται για τα βραβευμένα Alstom Coradia iLint, τα οποία εκτελούν δρομολόγια σε περιφερειακά δίκτυα των δύο χωρών. Πιο πρόσφατο μοντέλο είναι το Alstom Coradia Polyvalent.