Κομβικό ερώτημα που απασχολεί κάθε ιδιοκτήτη ή επίδοξο αγοραστή EV είναι γη πραγματική εμβέλεια του οχήματος.
Το InsideEVs, πραγματοποίησε μια εμπεριστατωμένη δοκιμή όπου συγκέντρωσε τα 12 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με τις μπαταρίες με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, τα οποία μπορούν να αγοραστούν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με στόχο τη μέτρηση της ενεργειακής κατανάλωσης και της εμβέλειας των διαφόρων οχημάτων μηδενικών εκπομπών στον αυτοκινητόδρομο που κυκλώνει την πρωτεύουσα της Ιταλίας, τον περίφημο Grande Raccordo Anulare A90 στη Ρώμη, σε έναν δρόμο ανοιχτό στην κυκλοφορία και υπό τις ίδιες συνθήκες για όλους τους συμμετέχοντες σε αυτή τη δοκιμή, τα μέσα ενημέρωσης μέτρησαν την ενεργειακή κατανάλωση και την εμβέλεια των διαφόρων οχημάτων μηδενικών εκπομπών.
Τα αυτοκίνητα που συμμετείοχαν σρτη διαδικασία ήταν τα Audi Q4 Sportback 40 e-tron, BMW iX xDrive50, Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD, Hyundai Ioniq 5 RWD Evolution, Jaguar I-Pace EV400 AWD, Kia EV6 AWD, Mercedes EQS 580 4Matic, Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S, Skoda Enyaq iV 80 iV, Tesla Model Y Long Range, Volkswagen ID.4 Pro Performance κξαι Volvo XC40 P8 Recharge.
Κάθε γύρος στον περιφερειακό δρόμο της ιταλικής πρωτεύουσας ισοδυναμεί με 68,2 χιλιόμετρα. Τα αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στην “κανονική” λειτουργία χωρίς τη χρήση της λειτουργίας ECO.
Ο κλιματισμός ήταν ρυθμισμένος στους 22°C και η επιδιωκόμενη ταχύτητα κίνησης ήταν 130 km/h (110 km/h στις διαδρομές κάτω από τις σήραγγες). Μόλις έφτανε το 5% της υπολειπόμενης φόρτισης, κάθε οδηγός μπορούσε να εγκαταλείψει το Grande Raccordo Anulare και να μεταβεί στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης, όπου θα έλεγχε τα δεδομένα που παρείχε ο ενσωματωμένος υπολογιστής του οχήματος.
Η δοκιμή διεξήχθη σε μια βροχερή ημέρα με εξωτερική θερμοκρασία που κυμαινόταν από 11°C έως 14°C. Ιδού, λοιπόν, τα αποτελέσματα της δοκιμής αυτονομίας.
EV | Γύροι που ολοκλήρωσε | Εμβέλεια | Εμβέλειας WLTP | Διαφορά | Μπαταρία |
BMW iX xDrive50 | 6,10 | 416 km | 630 km | -34% | 105,2 kWh |
Mercedes EQS 580 4Matic* | 5,78 | 394 km | 673 km | -41% | 107,8 kWh |
Tesla Model Y Long Range | 5,60 | 382 km | 507 km | -25% | 70,0 kWh |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 5,57 | 380 km | 540 km | -30% | 88,0 kWh |
Skoda Enyaq iV 80 iV | 5,10 | 348 km | 537 km | -35% | 77,0 kWh |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron | 5,01 | 342 km | 534 km | -36% | 76,6 kWh |
Kia EV6 AWD | 4,85 | 331 km | 506 km | -35% | 77,4 kWh |
Volkswagen ID.4 Pro Performance | 4,84 | 330 km | 520 km | -37% | 77,0 kWh |
Hyundai Ioniq 5 RWD Evolution | 4,76 | 325 km | 485 km | -33% | 72,6 kWh |
Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S | 4,65 | 317 km | 419 km | -24% | 83,7 kWh |
Jaguar I-Pace EV400 AWD* | 4,56 | 311 km | 470 km | -34% | 84,7 kWh |
Volvo XC40 P8 Recharge* | 4,18 | 285 km | 416 km | -31% | 75,0kWh |
Όσον αφορά στα αποτελέσματα της κατανάλωσης, είχαν ως εξής:
EV | Μέση κατανάλωση kWh/100 km | Απόδοση | Βάρος | Ελαστικά |
Tesla Model Y Long Range | 17,4 | 441 CV | 2.000 kg | 255/45 R19 104W |
Skoda Enyaq iV 80 iV | 21,0 | 204 CV | 2.107 kg | 235/55 R19 105W |
Hyundai Ioniq 5 RWD Evolution | 21,2 | 218 CV | 1.985 kg | 235/55 R19 105W |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron | 21,3 | 204 CV | 2.120 kg | 235/45 R21 101T A0 |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 22,0 | 351 CV | 2.250 kg | 225/55 R19 103V XL |
Kia EV6 AWD | 22,2 | 325 CV | 2.090 kg | 235/55 R19 105V |
Volkswagen ID.4 Pro Performance | 22,5 | 204 CV | 2.124 kg | 235/45 R21 101T |
BMW iX xDrive50 | 24 | 523 CV | 2.585 kg | 255/50 R21 109Y XL |
Volvo XC40 P8 Recharge | 25 | 408 CV | 2.188 kg | 235/45 R20 100V |
Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S | 25,1 | 761 CV | 2.395 kg | 265/35 R21 101Y – 305/30 R21 104Y |
Jaguar I-Pace EV400 AWD | 25,6 | 400 CV | 2.208 kg | 245/50 R20 105V |
Mercedes EQS 580 4Matic | 26 | 523 CV | 2.585 kg | 255/45 R20 105Y o V |