Παραδοσιακά, οι περισσότερες μπαταρίες EV ήταν κατασκευασμένες από μολύβδου-οξέος και χρησιμοποιούνταν μόνο να εκκινήσουν τον κινητήρα ενός οχήματος.

Αντίθετα, οι μπαταρίες λιθίου έχουν σχεδιαστεί για να διαχειρίζονται μεγαλύτερες χωρητικότητες ισχύος. Αλλά σε ένα EV, οι μπαταρίες, όπως και στα κινητά τηλέφωνα, θα χάσουν τη χωρητικότητά τους όταν πρόκειται να φορτιστούν πλήρως και να προσφέρουν τη μέγιστη απόδοσή τους, με την πάροδο του χρόνου.

Παρόλο που η υποβάθμιση της μπαταρίας είναι αναπόφευκτη προς το παρόν, υπάρχουν ορισμένες πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπτώσεών της και να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ενός EV.

Όπως κάθε τεχνολογία, η σωστή φροντίδα των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους και να αυξήσει τη διάρκεια της ωφέλιμης ζωής και να βελτιώσει την οικονομική απόσβεση του αυτοκινήτου.

Να είστε προσεκτικοί με τη φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάθε βράδυ.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν την επαναφόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος, όταν είναι απαραίτητο. Για το λόγο αυτό, δεν είναι απαραίτητο να συνδέετε το αυτοκίνητο κάθε βράδυ όταν επιστρέφετε στο σπίτι, με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Όταν η μπαταρία φορτίζεται, λίγο ή πολύ, ασκείται “πίεση” στις κυψέλες που την αποτελούν. Ως αποτέλεσμα, η χωρητικότητα της μπαταρίας μειώνεται κατά ένα κλάσμα.

Διατηρείτε το επίπεδο φόρτισης μεταξύ 20 και 80%

Η φόρτιση των μπαταριών αυτοκινήτου στο 100%, όπως ακριβώς και ενός tablet ή ενός κινητού τηλεφώνου, δεν είναι ό,τι καλύτερο για τη χημεία των κυψελών της μπαταρίας.

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου έχει σχεδιαστεί για να αποθηκεύει μεγάλα ποσά ενέργειας με μια φόρτιση με άμπωτη και ροή. Ωστόσο, η πολύ συχνή πλήρης αποφόρτιση των κυψελών ή η πλήρης πλήρωσή τους μπορεί, με την πάροδο του χρόνου, να μειώσει τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο σύνολό της.

Η τυποποιημένη συμβουλή από τις μάρκες και τους ειδικούς είναι να διατηρείται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μεταξύ 20 και 80 τοις εκατό της φόρτισης και, κυρίως, να μην αφήνετε τη μπαταρία να αδειάσει εντελώς, δηλαδή να παραμένει σε κατάσταση φόρτισης 0% (SoC).

Υπάρχουν εξαιρέσεις σε αυτόν τον κανόνα, όπως η τελευταία που έγινε από την Tesla, η οποία συνιστά 100% φόρτιση των μπαταριών LFP τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα .

Τέλος, όταν σταθμεύουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ειδικά με γεμάτη ή άδεια μπαταρία, συμβάλλουμε στην πρόωρη υποβάθμιση της μπαταρίας.

Για να αποφευχθεί αυτό, εάν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται για κάποιο χρονικό διάστημα, συνιστάται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας να κυμαίνεται μεταξύ 25 και 75% . Για να επιτευχθεί αυτό, αρκεί να ρυθμίσετε σωστά το επίπεδο φόρτισης του αυτοκινήτου, σε όσα μοντέλα επιτρέπουν τέτοιου είδους ενέργειες.

Share: