Παρά το γεγονός ότι ο κόσμος κινείται προς την ηλεκτρική κινητικότητα, το αίσθημα του άγχους για την αυτονομία είναι ακόμα πολύ πραγματικό για πολλούς που σκέφτονται να στραφούν προς τα EV.
Ενώ οι κυβερνήσεις είναι πρόθυμες να δημιουργήσουν υποδομές για να ενισχύσουν την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, η πραγματική εμβέλεια εξακολουθεί να αποτελεί ερωτηματικό για πολλούς από εμάς.
Για να μας δώσει κάποιες απαντήσεις, ο Mat Watson του Carwow αποφάσισε να πάρει μια διαφορετική γκάμα προσφερόμενων EVs, οδηγώντας το καθένα μέχρι το άδειο για να δει πόσο μακριά φτάνει και τι συμβαίνει όταν ο χυμός τελικά εξαντληθεί.
Στη διαδικασία συμμετείχαν ένα Ford Mustang Mach E, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 και Skoda Enyaq iV.
Η δοκιμή περιελάμβανε κυρίως χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, μια ελαφρώς πιο μεγάλη πρόκληση για τα EV, με λιγότερες ευκαιρίες για αναγεννητική πέδηση για να ανακτήσουν κάποια φόρτιση. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Ford Mustang Mach-E, με τη μικρότερη μπαταρία, ήταν το πρώτο που έπεσε μετά από 365 χλμ., επιτυγχάνοντας μόνο το 83% της αναφερόμενης απόδοσής του. Ίσως λίγο ανησυχητικό για όσους βρέθηκαν κοντά σε φορτιστή σε ένα Mach-E, το αυτοκίνητο φέρεται να σταμάτησε με θόρυβο και δεν μπορούσε να μετακινηθεί στη συνέχεια.
Ακολούθησε το Audi, με 374 χλμ., και αμέσως μετά το Ioniq 5 με 379 χλμ.. Και τα δύο αυτοκίνητα έφταναν σε ακινησία, αν και όταν το Hyundai έχασε την ισχύ, έβαλε αυτόματα το παρκάρισμα. Αν και δεν ήταν το πρώτο που άδειασε τα ηλεκτρόνιά του, το Q4 e-tron ήταν σε θέση να προσφέρει μόνο το 78% της αναφερόμενης εμβέλειας, ενώ το Ioniq 5 πέτυχε το 83%.
Κοντά στα εργοστασιακά νούμερα βρέθηκε το BMW iX3, με 411 χλμ., συμπληρώνοντας το 91% της αναφερόμενης εμβέλειας. Το Skoda Enyaq iV κάλυψε 422 km, ενώ προσέφερε μια ειδική λειτουργία μόνο για ελιγμούς. Παρόλο που περιόριζε τον οδηγό στα 6 km/h, επέτρεπε στο αυτοκίνητο να κινηθεί, πριν σταματήσει τελείως.
Ο νικητής ήταν το Kia EV6, με 437 χλμ., φτάνοντας το 91% της θεωρητικής εμβέλειάς του.