O COVID-19 έχει πλήξει αρνητικά πολλές οικονομίες σε όλο τον κόσμο. Για τον έλεγχο της εξάπλωσης της πανδημίας και την αποφυγή των σχετικών συνεπειών, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν ανακοινώσει μερικό ή πλήρες lockdown, επηρεάζοντας σημαντικά πολλές βιομηχανίες παραγωγής και παροχής υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των EV.
Η πανδημία του COVID-19 έχει οδηγήσει σε διακοπή των αλυσίδων εφοδιασμού, περιορισμένες λειτουργίες και εργατικό δυναμικό και κλείσιμο εργοστασίων. Αυτό προκάλεσε σοβαρή μείωση των πωλήσεων οχημάτων το 2020, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια των lockdown, οι εγκαταστάσεις παραγωγής, οι αλυσίδες εφοδιασμού και οι απαιτήσεις των καταναλωτών παρέλυσαν. Σημαντικές επενδύσεις σε τομείς όπως η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης σταμάτησαν, δεδομένου ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) παγκοσμίως επηρεάστηκαν λόγω των κυβερνητικών περιορισμών και των εθνικών λουκέτων.
Αυτό έχει οδηγήσει σε ανατροπή των στόχων της ηλεκτρικής κινητικότητας διαφόρων κυβερνήσεων. Τέτοιοι παράγοντες έχουν επιβραδύνει την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να ανακάμψει γρήγορα λόγω της ισχυρής ανάπτυξης της Κίνας. Οι ανεπτυγμένες περιοχές της Κίνας και της Ευρώπης είναι έτοιμες να έχουν ισχυρή ανάκαμψη, ενώ οι ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα μείνουν πίσω.
Οι επιθετικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες για τη σταθεροποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένονται ως βασικός παράγοντας που θα πυροδοτήσει τον ρυθμό υιοθέτησης τα επόμενα χρόνια. Οι κορυφαίοι επενδυτές έχουν προγραμματίσει να διπλασιάσουν τις επενδύσεις τους σε αυτόνομα οχήματα που μπορούν να επηρεάσουν θετικά την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.