Οι τεχνολογίες της BYD προσελκύουν πλέον πολλούς κατασκευαστές. Αλλά η Mercedes ήταν από τους πρώτους που ενδιαφέρθηκαν για τον Κινέζο κατασκευαστή, έναν μεγάλο υποστηρικτή των ηλεκτρικών οχημάτων.
Την άνοιξη του 2010, η κοινοπραξία σφραγίστηκε και το πρώτο μοντέλο Denza παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου τον Απρίλιο του 2014. Εκείνη την εποχή, η Mercedes επέβαλε ορισμένες από τις τεχνολογίες της.
Ενώ οι μπαταρίες και οι ηλεκτροκινητήρες παρέχονται από την BYD, η πλατφόρμα είναι αυτή της B-Class. Το αποτέλεσμα ήταν μια μη ελκυστική σχεδίαση MPV. Πρόκειται για μια αποτυχία, αφού μόλις 14.000 μονάδες πωλήθηκαν από το 2014 έως το 2019…
Καθώς διανύουμε πλέον μια εποχή… ηλεκτρική, οι δύο εταίροι εξακολουθούν να πιστεύουν σε αυτήν και λανσάρουν το Denza X στις αρχές του 2020, ένα μεγάλο crossover που προσφέρεται με ηλεκτρική ή plug-in υβριδική έκδοση.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα BYD Tang, με τη Mercedes να διορθώνει μόνο το εσωτερικό και το εξωτερικό στυλ. Οι πελάτες δεν κάνουν λάθος και προτιμούν το πρωτότυπο. Το X πωλεί περίπου 4.000 μονάδες ετησίως, 10 φορές λιγότερες από το BYD Tang…
Σήμερα, η Mercedes αναγνωρίζει την αποτυχία της Shenzhen BYD Daimler New Technology και παραδίδει τον έλεγχο. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία μοιράζεται πλέον με 90/10 αντί για 50/50. Συνεπώς, η Mercedes διατηρεί ένα μικρό μερίδιο, αλλά δεν θα έχει πλέον κανέναν έλεγχο της μάρκας. Προφανώς, ο Γερμανός κατασκευαστής στρέφει τις προσπάθειές του στο λανσάρισμα της σειράς EQ στην Κίνα.
Η BYD σχεδιάζει επίσης να λανσάρει πολλά νέα μοντέλα SUV και MPV. Τρία οχήματα προγραμματίζονται για τα επόμενα δύο χρόνια. Μένει να δούμε πώς θα τοποθετηθεί το Denza σε σχέση με τις τρέχουσες σειρές προϊόντων της BYD (τις οικογένειες Dynasty και Ocean) και τη νέα premium μάρκα που θα παρουσιαστεί την άνοιξη.
Τα επόμενα μοντέλα Denza θα πρέπει να βασίζονται στην τελευταία πλατφόρμα e-Platform 3.0 που παρουσίασε η BYD πριν από μερικούς μήνες.