Η Stellantis, ο κατασκευαστής με τον μεγαλύτερο αριθμό ταξινομημένων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, προχώρησε σε μια ριψοκίνδυνη αλλά πρωτοποριακή κίνηση.

Οι μάρκες Citroën, Opel και Peugeot δεν θα διαθέτουν πλέον εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ για τις σειρές των φορτηγών τους που μπορούν να ταξινομηθούν ως επιβατικά αυτοκίνητα, με εξαίρεση την Ελβετία και τις βαλκανικές χώρες. Θα είναι διαθέσιμα σε οποιοδήποτε χρώμα και σε τρία μεγέθη, εφόσον είναι ηλεκτρικά.

Ακριβώς όπως έκανε η smart όταν εξαφάνισε τις βενζινοκίνητες εκδόσεις από τις σειρές fortwo και forfour, η Stellantis χάνει πολλές πωλήσεις, καθώς δεν θα δεχτούν όλοι οι καταναλωτές την αναγκαστική αλλαγή και κάποιοι θα πάνε σε μάρκες που εξακολουθούν να προσφέρουν πετρελαιοκίνητες εκδόσεις για οποιονδήποτε λόγο. Εν τω μεταξύ, η Toyota συνεχίζει να προσφέρει τα βενζινοκίνητα/ντίζελ ProAce City Verso και ProAce Verso.

Υπενθυμίζεται ότι η Stellantis χρησιμοποιεί διαφορετικές εμπορικές ονομασίες για το ίδιο φορτηγό, κάνοντας διάκριση μεταξύ των εκδόσεων N1 (βιομηχανικό φορτηγό και combi) και M1 (επιβατικό αυτοκίνητο). Στη Citroën, η γκάμα των επιβατικών φορτηγών θα περιοριστεί στο ë-Berlingo και στο ë-SpaceTourer για τις νέες παραγγελίες, ενώ όσοι βρίσκονται ήδη στην ουρά θα τιμηθούν.

Τα μικρά φορτηγά θα προσφέρονται με βενζίνη, πετρέλαιο και ηλεκτρικό, ενώ τα μεσαία φορτηγά μόνο με πετρέλαιο και ηλεκτρικό.

Η Opel, από την πλευρά της, καταργεί τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των Combo Life, Vivaro Combi και Zafira Life. Οι επαγγελματίες μπορούν να επιλέξουν τα Combo, Vivaro και Movano με ντίζελ, ηλεκτρικό ή, στην περίπτωση του Vivaro, με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Όσον αφορά την Peugeot, το e-Rifter και το e-Traveller είναι οι μόνες δυνατές επιλογές για νέες παραγγελίες.

Για τη μάρκα Fiat η ανακοίνωση δεν έχει γίνει, οπότε η Stellantis θα κρατήσει αυτό το χαρτί στο τραπέζι για να μην χάσει όλες τις πωλήσεις των πελατών που θέλουν το ίδιο φορτηγάκι με κινητήρα ντίζελ. Το δελτίο τύπου του Οκτωβρίου ανέφερε ότι θα διαθέτει τόσο “κινητήρα εσωτερικής καύσης” – δηλαδή ντίζελ – όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις, και το ίδιο και για το βιομηχανικό alter ego του, το Scudo.

Οι κινητήρες ντίζελ που έχουν “αποσυρθεί” είναι 2λιτροι τετρακύλινδροι κινητήρες για τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά, με 145 ίππους στη βασική έκδοση και 180 ίππους στην ενισχυμένη έκδοση. Ο ηλεκτροκινητήρας που τους αντικαθιστά έχει ισχύ 100 kW/136 hp και με την πλατφόρμα eK0 μπορούν να έχουν 50 ή 75 kWh σε μπαταρίες. Για τα μικρά αυτοκίνητα, υπήρχαν δύο εκδόσεις ντίζελ 1,5 λίτρων με 102 και 131 ίππους και η τρικύλινδρη βενζίνη 1,2 λίτρων. Η ηλεκτρική έκδοση των μικρών έχει τον ίδιο κινητήρα, αλλά δεν υπάρχει επιλογή για μπαταρίες 75 kWh.

Share: