Αν και πέρυσι η Renault ανακοίνωσε την πρόθεσή της να είναι το 90% των πωλήσεών της στην Ευρώπη από το 2030 και μετά ηλεκτρικά μοντέλα, τώρα αποφάσισε να ανατρέψει τη στρατηγική της και να γίνει ακόμη πιο φιλόδοξη: μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η μάρκα θα είναι 100% ηλεκτρική στη Γηραιά Ήπειρο.
Αυτό επιβεβαίωσε ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault. Με αυτή την κίνηση, η γαλλική εταιρεία ακολουθεί τα βήματα των ανταγωνιστών της, όπως η Ford, η οποία επίσης θα εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030. Ωστόσο, όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι το τμήμα χαμηλού κόστους Dacia θα έχει μια πιο αργή μετάβαση.
Ο De Meo ανέφερε ότι, λόγω του οικονομικού της προσανατολισμού, η Dacia θα γίνει πλήρως ηλεκτρική «την τελευταία δυνατή στιγμή». Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να σχεδιάζει να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035, θα μπορούσε να χρειαστούν πέντε ολόκληρα χρόνια για να ακολουθήσει η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία τα βήματα της μητρικής της εταιρείας.
Επί του παρόντος, η ηλεκτρική γκάμα της Renault αποτελείται από τα Twingo E-TECH και ZOE E-TECH, στα οποία θα πρέπει να προσθέσουμε το τετράτροχο Twizy E-TECH, καθώς και τα φορτηγά Kangoo E-TECH και Master E-TECH. Τον Μάρτιο, θα προστεθεί το Megane E-TECH Electric, ένα συμπαγές crossover που θα ανταγωνιστεί, μεταξύ άλλων, το Volkswagen ID.3.
Η Renault σχεδιάζει να λανσάρει τρία ακόμη ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια: ένα συμπαγές SUV (2023), ένα επαγγελματικό όχημα (2024) και ένα αστικό SUV (2025). Το πρώτο από αυτά θα μπορούσε να επιστρέψει στο όνομα Scénic, ενώ τα άλλα δύο θα αντιστοιχούν στις αναμενόμενες επανεκδόσεις των κλασικών R5 και 4L.
Η Renault υπόσχεται ότι το νέο R5 θα αποτελέσει μια μικρή επανάσταση στην ευρωπαϊκή αγορά χάρη στην τιμή εκκίνησης κάτω από 20.000 ευρώ πριν από τις επιδοτήσεις- ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο όμιλος διαθέτει ήδη ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο: το Dacia Spring, το οποίο μέσα σε λίγους μήνες έχει γίνει ένα από τα πιο εμπορικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία.
Η σπορ μάρκα Alpine δεν θα μείνει ανεπηρέαστη από αυτές τις αλλαγές- στην πραγματικότητα, θα εξηλεκτριστεί πριν από τη Renault. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, η εταιρεία από τη Νορμανδία αναμένεται να παρουσιάσει τρεις ηλεκτρικές προτάσεις: μια ενισχυμένη έκδοση του R5 (2024), ένα μεσαίου μεγέθους crossover (2025) και ένα σπορ αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε με τη Lotus για να αντικαταστήσει το σημερινό A110 (2026).
Σύμφωνα με τον de Meo, από τότε που άρχισε να εφαρμόζει το σχέδιο αναδιάρθρωσης (Renaulution), το σταθερό κόστος έχει μειωθεί κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ο χρόνος ανάπτυξης νέων μοντέλων έχει μειωθεί κατά 25% και οι πωλήσεις υβριδικών έχουν αυξηθεί κατά 60%, κερδίζοντας βάρος σε μια όλο και πιο ηλεκτροκίνητη γκάμα.