Η BMW θα τερματίσει την παραγωγή του i3 στη Λειψία τον Ιούλιο του 2022. Ο λόγος για αυτό είναι πιθανώς η μετατροπή του εργοστασίου για την παραγωγή μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων.
Το βρετανικό περιοδικό Autocar αναφέρει το τέλος της παραγωγής, επικαλούμενο εκπρόσωπο του κατασκευαστή. Ως εκ τούτου, οι πληροφορίες μπορούν να θεωρηθούν ως βέβαιες και όχι ως εικασίες. Τον Δεκέμβριο του 2019, το αφεντικό της BMW Oliver Zipse είχε δηλώσει ότι το i3 θα κατασκευαζόταν στη Λειψία μέχρι το 2024. Εκείνη την εποχή, εξακολουθούσαν να υπάρχουν υποψίες ότι το i3 θα λάμβανε μια άλλη ενημέρωση μοντέλου για να είναι κατάλληλο για πώληση έως το 2024. Ωστόσο, τέτοια ενημέρωση απέτυχε να υλοποιηθεί, καθιστώντας το τέλος πιο πιθανό.
Το φαινομενικά πρόωρο πλέον τέλος για το i3 έρχεται στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του εργοστασίου της Λειψίας το δεύτερο εξάμηνο του 2022 στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη της παραγωγής της νέας γενιάς Mini Countryman, το οποίο, όπως αναφέρεται, θα παράγεται επίσης με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία από το 2023. Καθώς το i3 βασίζεται σε μια αυτόνομη πλατφόρμα με πλαίσιο αλουμινίου και χώρο επιβατών από ανθρακονήματα, οι εγκαταστάσεις παραγωγής για το Countryman θα πρέπει να ανακατασκευαστούν με βάση την αρχιτεκτονική της μπροστινής κίνησης FAAR της BMW.
Το BMW i3 διακόπτεται επίσης επειδή η ηλεκτρική έκδοση της νέας X1, το iX1, θα λανσαριστεί αργότερα. Το iX1 επρόκειτο αρχικά να κατασκευαστεί σε μια νέα μονάδα παραγωγής στο Debrecen της Ουγγαρίας. Λόγω καθυστερήσεων στην κατασκευή, θα παράγεται πλέον στο εργοστάσιο της BMW στο Ρέγκενσμπουργκ μέχρι το 2024, σύμφωνα με την Autocar . Αν και το iX1 είναι περίπου 40 εκατοστά μακρύτερο από το i3, προσφέρει παρόμοιο χώρο στο εσωτερικό λόγω της πλατφόρμας του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, η BMW θέλει να τοποθετήσει το iX1 ως ένα είδος διαδόχου παρά τη διαφορετική φιλοσοφία του αμαξώματος.
Η παραγωγή του i3, που κυκλοφόρησε το 2013, είχε ξεπεράσει το όριο των 200.000 μονάδων τον Οκτώβριο του 2021. Μέχρι τη στιγμή που θα σταματήσει τον Ιούλιο του 2022, η BMW αναμένει να έχει παραγάγει 250.000 μονάδες του i3. Με την ενημέρωση της μπαταρίας το 2018 στις 42,2 kWh, οι αριθμοί κυκλοφορίας του i3 αυξάνονταν σταθερά. Στη Γερμανία, το εννιάχρονο μοντέλο παρέμεινε με 12.178 νέες ταξινομήσεις το 2021, καταλαμβάνοντας τη 10η θέση μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – μπροστά από μοντέλα όπως το Opel Corsa-e, το Audi e-tron και το Hyundai Ioniq 5.
Είχαν προηγηθεί πολλές εικασίες για το τέλος του BMW i3. Στα τέλη του 2019, μπροστά στις εικασίες για το μέλλον του μοντέλου, ο Zipse είχε δηλώσει, όπως αναφέρθηκε, ότι το i3 θα «συνεχίσει να κατασκευάζεται μέχρι το 2024». Στη συνέχεια, τον Ιούνιο του 2021, αποκαλύφθηκε ότι η BMW σχεδίαζε να τερματίσει τις πωλήσεις i3 στις ΗΠΑ ήδη από τον Ιούλιο του 2022 – η ημερομηνία που τώρα επιβεβαιώθηκε για το τέλος της παραγωγής του μοντέλου. Το τέλος του i3 είναι επίσης ενδιαφέρον ως προς την ονοματολογία: Μια πλήρως ηλεκτρική BMW Σειρά 3 θα λανσαριστεί στην Κίνα , η οποία θα μπορούσε να λάβει το σήμα i3.