Πριν από λίγες ημέρες, η Nissan έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες του επόμενου Micra, ενός από τα σημαντικότερα μοντέλα της τα τελευταία σαράντα χρόνια.
Η έκτη γενιά αυτού του εμβληματικού μοντέλου θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Το ηλεκτρικό Nissan Micra θα προέρχεται από το Renault 5, το οποίο αναμένεται το 2024. Δεδομένου ότι τα δύο θα είναι σχεδόν πανομοιότυπα, διαφέροντας μόνο στην εξωτερική επένδυση και τη σχεδίαση της καμπίνας, περιμένετε το ιαπωνικό αυτοκίνητο να μην υστερεί πολύ σε σχέση με το γαλλικό «αδελφάκι» του.
Δεδομένου, επίσης, ότι η πέμπτη γενιά του Micra παρουσιάστηκε το 2016 και η παραγωγή του στο Flins της Γαλλίας θα ολοκληρωθεί το 2024, ο διάδοχός του είναι πιθανό να παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του 2022.
Η σχεδίασή του θα είναι εμπνευσμένη από τις γραμμές του Micra τρίτης γενιάς (2002-2010). Θα έχει στρογγυλεμένα μπροστινά και πίσω φωτιστικά σώματα, αλλά οι πλευρικές γραμμές θα είναι πολύ παρόμοιες με αυτές του R5. Η οροφή μπορεί να βαφτεί σε διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα.
Το νέο Micra θα χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα CMF-BEV της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, η οποία θα μοιράζεται το 50% των εξαρτημάτων της με τη θερμική CMF-B που ήδη συναντάμε στο Juke. Θα παράγεται μαζί με το R5 στο εργοστάσιο Douai στη Γαλλία, όπου θα παράγονται επίσης τα Renault 4EVer, Megane E-TECH Electric και Scenic E-TECH Electric.
Χάρη στη χρήση της πλατφόρμας CMF-BEV, η Renault εκτιμά ότι η κατασκευή του R5 θα είναι κατά 33% φθηνότερη από το ZOE, με τιμή εκκίνησης περίπου 20.000 ευρώ πριν από τις επιδοτήσεις. Οι τιμές του Nissan Micra αναμένεται να κυμαίνονται σε παρόμοια επίπεδα, καθιστώντας το ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Το σύστημα κίνησης θα αποδίδει 136 ίππους (100 kW), ενώ οι μπαταρίες του θα προέρχονται από κυψέλες NCM (νικέλιο, κοβάλτιο, μαγγάνιο) της Envision AESC. Αρχικά, θα πρέπει να διατίθεται με τις ίδιες μπαταρίες με το R5: μια μπαταρία 40 kWh που θα προσφέρει αυτονομία 300 km WLTP και μια μπαταρία 52 kWh που θα προσφέρει αυτονομία 400 km WLTP.
Όσον αφορά τη φόρτιση, αναμένεται να μπορεί να φτάσει τα 22 kW σε τριφασικό ρεύμα και τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα. Το σύστημα φόρτισης θα είναι πιθανότατα το ίδιο με αυτό του Megane E-TECH Electric. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε ότι θα περιορίζεται στα 7,4 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα ως στάνταρ, αφήνοντας ως επιλογές την ημιγρήγορη και τη γρήγορη φόρτιση.