Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να αυστηροποιήσει τη μέθοδο μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, δήλωσαν δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα, μετά από επικρίσεις ότι οι τρέχουσες δοκιμές δίνουν αποτελέσματα έως και τέσσερις φορές χαμηλότερα από τις πραγματικές εκπομπές.
Η νέα μεθοδολογία θα μπορούσε να σημαίνει ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες το 2021 πούλησαν σχεδόν τόσα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη όσα και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), θα πρέπει να πουλήσουν περισσότερα BEV προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων και να αποφύγουν σημαντικά πρόστιμα.
Η αναθεωρημένη δοκιμή είναι πιθανό να εφαρμοστεί από το 2025 περίπου, ανέφεραν οι πηγές.
Τα δεδομένα από τους μετρητές κατανάλωσης καυσίμου – οι οποίοι σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ πρέπει να ενσωματώνονται στα νέα αυτοκίνητα από το 2021 – θα ενσωματωθούν στη δοκιμή, είπαν. Αυτό θα δείξει μια πιο ρεαλιστική εικόνα για το πόσο τα υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να βασίζονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης έναντι της ηλεκτρικής μπαταρίας.
“Ο συντελεστής χρησιμότητας θα αλλάξει”, δήλωσε στο Reuters ο Petr Dolejsi, διευθυντής βιώσιμων μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αναφερόμενος στη μέση εκτίμηση του πόσο μακριά οδηγεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο με ηλεκτρική λειτουργία.
Ένας αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι συζητείται μια τροποποίηση των κανόνων εφαρμογής της για τις εκπομπές ρύπων Euro 6, η οποία αναθεωρεί την προσέγγιση των δοκιμών – που ονομάζεται Παγκόσμια Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) – για τον προσδιορισμό των συντελεστών χρησιμότητας με βάση δεδομένα πραγματικής ζωής από μετρητές κατανάλωσης καυσίμου, αλλά δεν ήταν σε θέση να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η τροποποίηση θα συζητηθεί στη συνέχεια από την Ομάδα Εργασίας για τα Μηχανοκίνητα Οχήματα, η οποία αποτελείται από ενδιαφερόμενους από τη βιομηχανία, την κυβέρνηση και τις ενώσεις καταναλωτών, στις 9 Φεβρουαρίου, δήλωσε ο αξιωματούχος, ενώ η απόφαση αναμένεται να ληφθεί εντός του έτους.
Η αλλαγή της δοκιμής ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις εκπομπές στον πραγματικό κόσμο υποστηρίζει την αυξανόμενη συναίνεση μεταξύ περιβαλλοντικών ομάδων και ρυθμιστικών αρχών ότι τα plug-in υβριδικά δεν είναι τόσο πράσινα όσο πίστευαν κάποτε και δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία κατά το σχεδιασμό πολιτικής για την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης.