Εν μέσω πλήθους λανσαρισμάτων νέων EV, με τους περισσότερους κατασκευαστές να ανακοινώνουν φιλόδοξα χρονοδιαγράμματα για την απομάκρυνση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Mazda είναι μία από τις πιο διακριτικές όταν πρόκειται να αποκαλύψει τις προθέσεις της. Προς το παρόν, διαθέτει μόνο ένα τέτοιο μοντέλο στη γκάμα της, το crossover MX-30.

Εξοπλισμένο με μπαταρία 35,5 kWh ικανή να παρέχει μέγιστη αυτονομία 200 km, αυτό το συμπαγές SUV θεωρήθηκε από πολλούς ως ένα συμβιβαστικό όχημα από μια εταιρεία που στοχεύει το 25% των παγκόσμιων πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Ωστόσο, η Mazda σχεδιάζει να ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων στο εγγύς μέλλον με την προσθήκη τριών νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν από τώρα έως το 2025. Αυτά τα μοντέλα θα χρησιμοποιούν την υπάρχουσα ηλεκτρική τεχνολογία της εταιρείας, οπότε ενώ είναι πιθανό να βελτιωθούν σε βασικούς τομείς όπως η εμβέλεια, δεν θα πρέπει να περιμένουμε καμία επανάσταση από το MX-30.

Το 2025 είναι η χρονιά που επιλέχθηκε για την παρουσίαση της νέας “Skyactiv EV Scalable Architecture”, μιας πλατφόρμας που αναπτύχθηκε ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα και θα χαρακτηρίζεται από την τεράστια ευελιξία της. Η αρχιτεκτονική θα χρησιμοποιηθεί αρχικά ως βάση για μικρά μοντέλα.

Η Mazda είναι επίσης μέλος της eFuel Alliance, μιας κοινοπραξίας που στοχεύει στην ανάπτυξη και προώθηση συνθετικών καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές. Η εταιρεία ερευνά τη χρήση βενζίνης από άνθρακα που εξάγεται από την ατμόσφαιρα και πράσινο υδρογόνο, καθώς και βιοντίζελ από μικροφύκη και χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια.

 

Share: