Σχεδόν όλα τα EV που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι αυτόματα, δηλαδή έχουν μία ή το πολύ δύο σχέσεις μετάδοσης. Υπάρχουν μερικά εγχειρίδια που κυκλοφορούν ελεύθερα, ουσιαστικά μετατροπές θερμικών αυτοκινήτων που έχουν διατηρήσει το αρχικό κιβώτιο ταχυτήτων, τον συμπλέκτη, τον λεβιέ κ.λπ.
Το αμερικανικό γραφείο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας καταχώρησε αρκετές αιτήσεις από την Toyota αυτόν τον μήνα, οι οποίες περιγράφουν ένα σύστημα που μπορεί να προσομοιώνει τη χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς τροποποιήσεις στο σύστημα κίνησης.
Το σύστημα της Toyota περιλαμβάνει έναν επιλογέα ταχυτήτων, ένα πεντάλ συμπλέκτη και έναν επιλογέα λειτουργίας. Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένες τροποποιήσεις σε επίπεδο ηλεκτρονικών για τη μετατροπή των επιθυμιών του οδηγού σε συμπεριφορά του ηλεκτροκινητήρα που ανταποκρίνεται σε αυτό που θα περιμένατε από ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Τα πάντα προσομοιώνονται και η θεωρητική βάση είναι καλή.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει τρεις χειροκίνητες λειτουργίες οδήγησης. Στο πρώτο έχουμε την πλήρη εμπειρία, ο οδηγός πρέπει να χειριστεί τον συμπλέκτη και τον μοχλό ταχυτήτων. Στο δεύτερο πρόγραμμα έχουμε μια προσομοίωση συμπλέκτη σαν να τον χειρίζεται ένας έμπειρος οδηγός, αλλά χειριζόμαστε το μοχλό ταχυτήτων. Στο τρίτο πρόγραμμα προσομοιώνεται η αίσθηση οδήγησης του χειροκίνητου αλλά χωρίς να αγγίζετε ούτε το ένα ούτε το άλλο. Η ροπή μεταβάλλεται με έναν ελεγκτή ώστε να αναπαράγεται η τυπική απόκριση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης που συνδέεται με σταθερά γρανάζια.