Πόσο μπορεί να κοστίσει ένα ταξίδι αυθημερών στο Ναύπλιο με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Κάναμε το ταξίδι μέχρι την πρώτη πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους και σας μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας.
Συνοδοιπόρος σε αυτό το ταξίδι ήταν το Volkswagen ID.3 με τη μπαταρία των 77kW. Επιλέξαμε το συγλεκριμένο EV επειδή εργοστασιακή αυτονομία του είναι της τάξης των 550 χιλιομέτρων, επομένως θα μπορούσαμε να κάνουμε το ταξίδι αυθημερόν, χωρίς να χρειαστεί να φορτίσουμε.
Όπερ κι εγένετο. Σημαντικό σε κάθε ταξίδι με ηλεκτρικό όχημα είναι το EV να είναι πλήρως φορτισμένο πριν από την αναχώρηση. Γι’ αυτό φροντίσαμε ώστε το ID.3 να είναι στο 98% το πρωί της κρύας χειμωνιάτικης ημέρας που ξεκινήσαμε το ταξίδι μας.
Τηρώντας πάντοτε τα όρια ταχύτητας ξεκινήσαμε για το ταξίδι των περίπου 145 χιλιομέτρων. Κινούμενοι στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο με περίπου 110 χιλιόμετρα την ώρα φτάσαμε στο Ναύπλιο έπειτα από περίπου 1 ώρα και 40’, έχοντας καταναλώσει το 35% της ισχύος του αυτοκινήτου, δηλαδή η μπαταρία ήταν στο 63%.
Ο πρώτος μεγάλος στόχος είχε επιτευχθεί. Το ID.3 εργοστασιακά καταναλώνει περίπου 150 Wh ανά χιλιόμετρο, επομένως στην… πραγματική ζωή αυτό το νούμερο περιμέναμε να είναι ελαφρώς αυξημένο. Κι όντως, φτάνοντας στο Ναύπλιο η κατανάλωσή μας ήταν της τάξης των 175 Wh ανά χιλιόμετρο.
Με το 63% της μπαταρίας διαθέσιμο, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε και μερικές βόλτες, δίχως το… άγχος της φόρτισης. Κατά την αναχώρηση από το Ναύπλιο, η μπαταρία ήταν στο 58%. Ακολουθήσαμε ακριβώς την ίδια διαδρομή και φτάνοντας στην Αθήνα, η μπαταρία ήταν στο 18%, λόγω του ότι στα τελευταία χιλιόμετρα το… πατήσαμε λίγο παραπάνω.
Κοντολογίς, κάναμε το Αθήνα-Ναύπλιο-Αθήνα, καταναλώνοντας το 82% της μπαταρίας του ID.3 77kW. Δεν χρειάστηκε να φορτίσουμε, κάτι που σημαίνει πως η ενέργεια που είχε αποθηκευτεί στη μπαταρία ήταν από το οικειακό δίκτυο.
Συνολικά χρειαστήκαμε περίπου 63 kWh για το ταξίδι μας, δηλαδή το κόστος δεν ξεπέρασε τα 8 ευρώ! Άνετα, ξεκούραστα, δίχως άγχος και πάνω απ’ όλα, οικονομικά!