Η εταιρεία StoreDot, που αναπτύσσει μπαταρίες για EV, αποκάλυψε τολμηρά σχέδια για την κατασκευή μπαταριών ικανών για ταχύτητες φόρτισης πολύ μεγαλύτερες από αυτές που είναι διαθέσιμες σήμερα.

Στο πλαίσιο του 10ετούς οδικού της χάρτη, η ισραηλινή τεχνολογική νεοφυής επιχείρηση σκοπεύει να αναπτύξει έναν νέο σχεδιασμό μπαταρίας που, όπως ισχυρίζεται, μπορεί να λάβει αρκετή φόρτιση για αυτονομία 160 χιλιομέτρων σε μόλις δύο λεπτά!

Υποστηρίζεται ότι αυτή η λεγόμενη τεχνολογία μπαταριών «υπερ-γρήγορης» φόρτισης θα είναι εμπορικά βιώσιμη για μαζική παραγωγή μέχρι εκείνη τη χρονική στιγμή, γεγονός που τοποθετεί το ντεμπούτο της στο 2032.

Για να διευκολύνει αυτές τις απίστευτα γρήγορες ταχύτητες φόρτισης, η StoreDot λέει ότι οι μπαταρίες δεν θα χρησιμοποιούν τη χημεία ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται κατά κόρον στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που μπορείτε να αγοράσετε σήμερα.

Επί του παρόντος, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι πιο αποδοτικές και πιο εύκολο να παραχθούν σε υψηλότερους αριθμούς από τις πιο ακριβές λύσεις, όπως οι τεχνολογίες στερεάς κατάστασης, αν και δεν μπορούν να συγκρατήσουν τόση ηλεκτρική ενέργεια όσο μπορεί να συγκρατήσει μια μπαταρία στερεάς κατάστασης παρόμοιου μεγέθους.

Ενώ ο τελικός στόχος για τον 10ετή οδικό χάρτη της StoreDot είναι η χημεία κυψελών που μπορεί να προσφέρει αυτονομία 100 μιλίων από ένα δίλεπτο γέμισμα, η τεχνολογική εταιρεία φιλοδοξεί να φέρει τεχνολογία μπαταριών ταχείας φόρτισης στην αγορά νωρίτερα από αυτό.

Η εταιρεία τονίζει ότι είναι «σταθερά σε καλό δρόμο» για να θέσει σε μαζική παραγωγή το 2024 ένα σχέδιο μπαταρίας ιόντων λιθίου με τη λεγόμενη «ακραία ταχεία φόρτιση» που μπορεί να δεχτεί φόρτιση έως και 160 χιλιομέτρων σε πέντε λεπτά. Στόχος της είναι επίσης να εισαγάγει μια έτοιμη για παραγωγή σχεδίαση στερεάς κατάστασης που απαιτεί μόνο τρίλεπτη φόρτιση για 160 χιλίόμετρα αυτονομίας.

Η StoreDot ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία μπαταριών ακραίας ταχείας φόρτισης «100in5» δοκιμάζεται επί του παρόντος «στον πραγματικό κόσμο από διάφορους κατασκευαστές αυτοκινήτων», αν και δεν ανέφερε ποιες εταιρείες αυτοκινήτων δοκιμάζουν την τεχνολογία.

Share: