Υπάρχουν τομείς στους οποίους η ηλεκτροκίνηση των οχημάτων τους δεν είναι μόνο αναγκαία, αλλά και η πιο λογική, βιώσιμη και οικονομική επιλογή.

Αυτή είναι η περίπτωση ορισμένων οχημάτων εξόρυξης που μπορούν να επωφεληθούν από λύσεις όπως αυτή που παρουσίασε η Williams Advanced Engineering, η οποία έχει επιδείξει το αυτοαποκαλούμενο «αέναο τρένο». Ένα τρένο με ηλεκτρική μπαταρία που δεν θα χρειάζεται ποτέ να φορτιστεί από εξωτερικές πηγές.

Η ιδέα δεν είναι καινούργια. Η εταιρεία Fortescue, η οποία εξαγόρασε πρόσφατα τη Williams, έχει δηλώσει ότι αυτό το τρένο με ηλεκτρική μπαταρία, που δεν υποστηρίζεται από ηλεκτροφόρα καλώδια, θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά υλικών από τα ορυχεία στα βουνά της Αυστραλίας προς την ακτή.

Εκεί θα αφήσει το φορτίο του και θα επιστρέψει άδειο στην αρχή της γραμμής ψηλά στα βουνά, όπου θα επαναφορτωθεί με περισσότερα υλικά σε μια συνολική απόσταση άνω των 600 χιλιομέτρων.

Το τρένο θα εκμεταλλεύεται την αναγεννητική πέδηση κατά την κάθοδο για να φορτίζει τις μπαταρίες του και έτσι θα μπορεί να επαναλαμβάνει τη διαδικασία ξανά και ξανά για χρόνια με σχεδόν μηδενικό λειτουργικό κόστος.

Οι δυνατότητες εξοικονόμησης είναι τεράστιες, καθώς η γραμμή λειτουργεί σήμερα με 45 τρένα ντίζελ που μεταφέρουν κατά μέσο όρο 42 τόνους σιδήρου ανά βαγόνι.

Τρένα που, σύμφωνα με την εταιρεία, θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες μετά την επιτυχία των πρώτων δοκιμών, τα οποία όχι μόνο εξαλείφουν το κόστος του ντίζελ και τις εκπομπές ρύπων, αλλά και παρέχουν μια λύση που δεν απαιτεί υποδομή επαναφόρτισης.

Share: